اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان خبر داد:

ایجاد 19 رشته تحصیلات تکمیلی در اصفهان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان گفت: با صدور مجوز توسط شواری گسترش سازمان پیام نور 19 رشته تحصیلات تکمیلی در این استان ایجاد می‌شود.

ایجاد 19 رشته تحصیلات تکمیلی در اصفهان
محمد فضیلتی امروز در حاشیه مراسم جشن دانشجویان جدیدالورود دانشگاه پیام نور کاشان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: در صورت پذیرش شورای گسترش سازمان پیام نور برای تأسیس این رشته‌ها 11 رشته کارشناسی ارشد و هشت رشته دکترا ایجاد می‌شود.
وی با تأکید بر صدور همزمان مجوز تدریس مجازی تعدادی از این رشته‌ها با قابلیت ارائه مجازی افزود: در صورت موافقت شورای گسترش این رشته‌ها از ترم بهمن ابلاغ می‌شود.
رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان تصریح کرد: حسابداری، روانشناسی، فیزیک هسته‌ای، فتوشیمی، حقوق، علوم سیاسی، جامعه‌شناسی، کامپیوتر، آموزش محیط زیست، کشاورزی (زراعت و اصلاح نبات) 11 رشته پیشنهاد شده برای مقطع کارشناسی ارشد است.
به گفته وی، بیوشیمی، زیست‌شناسی جانوری و گیاهی، جغرافیا(برنامه‌ریزی و اقلیم‌شناسی)، زبان و ادبیات فارسی، شیمی فیزیک، شیمی تجزیه و بیوشیمی نیز هشت رشته پیشنهاد شده در مقطع دکترا است.
فضیلتی از تدریس چهار رشته مجازی در دانشگاه‌های پیام نور استان اصفهان، شهرستان‌های وزوان و کاشان خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر چهار رشته مجازی در واحدهای پیام نور سطح این استان تدریس می‌شود که دو رشته آن در پیام نور استان اصفهان و دو رشته الهیات و جغرافیا نیز به ترتیب در شهرستان‌های کاشان و وزوان است.
وی با اشاره به حرکت دنیا به سمت آموزش مجازی اضافه کرد: در نظر است که واحدی به صورت مجازی در دروس دانشجویان کارشناسی ارشد قرار گیرد تا دانشجویان بتوانند از طریق وب، سیستم ماهواره‌ای وب، بلوتوث و دیگر ابزارهای الکترونیکی با استاد خود ارتباط داشته باشند که این اقدام یکی از اقدامات نو و جدید پیام نور در کل کشور است.
رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان از ورود رشته‌های فنی مهندسی و هنر به دانشگاه پیام نور خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر بیش از 70 رشته در دانشگاه پیام نور سطح استان اصفهان وجود دارد که با پیگیری‌های انجام گرفته، ۳۸ رشته فنی و هنری علاوه بر رشته‌های علوم پایه، کشاورزی و علوم انسانی برای پیام نور استان اصفهان تعریف شده ‌است.
فضیلتی با تأکید بر حرکت به سوی فناوری و تولید علم در دانشگاه پیام نور استان اصفهان گفت: این دانشگاه امسال تمرکز و برنامه کاری خود را بر روی فعالیت‌های کیفی به ویژه در بحث‌های آموزشی و پژوهشی قرار داده است.
وی تصریح کرد: در این راستا دانشگاه پیام نور استان اصفهان، نخستین دانشگاهی است که بحث پژوهش فناوری را به منظور حرکت به سمت کیفی‌سازی و تعالی علمی دانشجویان و اساتید و تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تولید علم و فناوری را مطرح و مجوزهای لازم آن را از منابع وزراتخانه‌ای دریافت کرده و در این مسیر نسبت به سایر استان‌ها پیشگام بوده ‌است.
به گفته وی، نخستین پژوهشکده فناوری نوین در استان اصفهان در پیام نور تشکیل شد و در واقع نخستین دوره‌های دکترا در استان نیز در این دانشگاه تأسیس شد.
فضیلتی با انتقاد از بعضی افراد که مدرک دانشگاه پیام نور را معادل خوانده‌اند و در این کار غرض‌ورزی برای جذب دانشجو به سمت دانشگاه‌های خود داشته‌اند، افزود: این دانشگاه بهترین خروجی علمی و کیفی را به ویژه در تحصیلات تکمیلی دانشجویان آن دارد.
وی با تأکید بر اینکه این افراد باید از این گفته خود اظهار پشیمانی کنند، عنوان کرد: خروجی امسال قبولی دانشجویان دانشگاه پیام نور در سطح ایران دو و نیم تا سه برابر بقیه دانشگاه‌ها در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا است که این مطلب نشان از کیفیت بالای مدرک این دانشگاه است.
رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان با اشاره به فعالیت بیش از ۲۰۰ انجمن علمی و ثبت بیش از ۱۰۰ اثر نو و بدیع به عنوان تولید علم در سطح این استان اظهار کرد: امسال ۶۰ درصد دانشجویان جدیدالورود کشور ما وارد پیام نور شدند و در حال حاضر 30 درصد کل دانشجویان کشور در پیام نور مشغول به تحصیل هستند.
به گفته وی، دانشگاه پیام نور استان اصفهان در حال حاضر دارای ۴۴ واحد و مرکز در استان است که ۱۰ رشته دکتری و ۲۱ رشته کارشناسی ارشد برای آن تعریف شده است.
رئیس دانشگاه پیام نور اصفهان، مراکز و واحدهای پیام نور را دارای حداقل آسیب‌های فرهنگی دانست و با این وجود نظارت مسئولان دانشگاه ،خانواده و توجه دانشجویان در ارتباط و انتخاب دوستان را خواستار شد.
فضیلتی با تأکید بر اینکه اختلاط دختر و پسر می‌تواند هم تهدید باشد و هم فرصت افزود: فضای وب و اینترنت، خروج از نظارت مستقیم خانواده‌ها، ورود به فعالیت‌های سیاسی، حذف دروس و عدم پیگیری اساتید، عدم برنامه‌ریزی مناسب و ارتباط با دوستان نامناسب، فیس بوک‌ها، شبکه انحرافی شیطان‌پرستی، عرفان‌های نوظهور و القائات دوستان از جمله آسیب‌هایی است که می‌تواند دانشجویان را تهدید کند.
وی حساسیت دوران دانشجویی و سنین جوانی در دوران زندگی را بسیار سرنوشت‌ساز و مهم ارزیابی کرد و گفت: تحصیل، اشتغال و ازدواج شرایطی هستند که جوان دانشجو باید به درستی برای آنها تصمیم بگیرد چرا که این دوران به دلیل آمادگی جسمانی و روانی بالایی که در فرد است در صورت استفاده خوب می‌تواند به فرصتی طلایی بدل شود و در صورت استفاده نادرست می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری را وارد کند.
به گفته وی، انتخاب و دقت در تصمیم‌گیری‌ها برای دانشجو یک مسئله ضروری است چرا که در صورت عدم رعایت دقت و نکات اخلاقی و سستی در مسائل علمی در دانشگاه فرصت‌های دانشجو را تبدیل به تهدید کرده و در نتیجه دچار دین‌زدایی و علم‌زادیی می‌شود که این مسئله بسیار خطرناک است.
فضیلتی رعایت مسائل معنوی، اخلاقی، اشتغال به امر پژوهش و تهذیب نفس علاوه بر تحصیل دروس آموزشی توسط دانشجویان را خواستار ‌شد و افزود: ارتباط با خدا، قرائت قرآن، اقامه نماز اول وقت و به جماعت، اقامه و پخش اذان در دانشگاه، انجام تفریحات سالم و ورزش، اجرای برنامه‌های فرهنگی، نظم و برنامه‌ریزی، جلوگیری از اتلاف وقت، شناسایی توانمندی‌های بالقوه و استفاده از آن، رعایت حجاب و عفاف توسط دختران ضروری است که به عنوان اولویت‌های رفتاری دانشجویان قرار بگیرد.
به گفته وی واژه نور در کلمه پیام نور تنها یک اسم و اعتبار نیست بلکه پیام نور مصداق نورانیت و معنویت است و در نظام ولایی و ارزشی ما باید جوان دانشجوی پیام نور با هدف نورانی شدن ذهن، اندیشه، فکر، علم و عمل و اخلاق همراه با روحیه پاک، صادق و خالص به این دانشگاه ورود پیدا کند تا خروجی آن نیز کارشناسی متعهد، متخصص، فرهیخته و نخبه با تجلی علم و معنویت باشد.
وی در پایان از دانشگاه پیام نور کاشان در بین دیگر مراکز و واحدهای ابن دانشگاه در سطح استان اصفهان به عنوان الگو یاد کرد و گفت: دانشگاه پیام نور کاشان به لحاظ کمی و کیفی به ویژه مدیریت دلسوز و فرهیخته آن، حمایت خیران کاشانی از این دانشگاه و تعامل خوب آن با دیگر مراکز آموزش عالی شهرستان و دانشگاه‌های همجوار از واحدهای برتر و نمونه استان اصفهان است.
رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان با تأکید بر اینکه این دانشگاه عنایت ویژه‌ای نسبت به دانشگاه پیام نور کاشان دارد خاطرنشان کرد: این دانشگاه قابلیت آنرا دارد که به مرکز ارتقا یابد. 
وی، تأسیس چهار رشته جدید در آغاز سال تحصیلی جاری در دانشگاه پیام نور کاشان و استقبال زیاد دانشجویان از این رشته‌ها را مایه مسرت و افتخار استان دانست و از تأسیس یک رشته دکترا در آینده‌ای نزدیک در این دانشگاه خبر داد.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول