اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خواستار شد:

راه‌اندازی رشته‌ها و گرایش‌های جدید در مدرسه معصومیه‌

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خواستار راه‌اندازی رشته‌ها و گرایش‌های جدید در مدرسه معصومیه شد.

راه‌اندازی رشته‌ها و گرایش‌های جدید در مدرسه معصومیه‌
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام احمد واعظی ‌امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه باقرالعلوم که در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: کوتاهی در زمینه شنیدن موعظه یکی از ضعف‌ها محسوب می‌شود که باید برای برطرف شدن این مشکل از موعظه و نصیحت استقبال کنیم چرا که بزرگان ما در این حیطه به فعالیت می‌پرداختند.
وی خاطرنشان کرد: رسول گرامی اسلام(ص) نیز بارها به جبرئیل می‌فرمود:"من را موعظه کن" که این موضوع نشاندهنده اهمیت موعظه و نصیحت است و طلبه‌ها به آن نیاز دارند.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به حدیثی از امام حسین(ع) گفت: فردی از امام حسین(ع) پرسید:"چگونه صبح کردی؟" و حضرت فرمود:"صبح کردم در حالی که باورمندم رب من در فوق من ناظر من است و در پیش رویم آتش جهنم است و مرگ به من نزدیک‌تر می‌شود و حساب الهی در انتظار من است و من در گروی عملم هستم".
وی خاطرنشان کرد: این امام بزرگوار در ادامه فرمود:"هر آنچه از عذاب الهی به ما می‌رسد نتیجه عمل خود را دریافت می‌کنیم و به اندازه نخ وسط خرما به فردی ظلم نمی‌شود».
واعظی ادامه داد: امام حسین در نهایت تواضع و فروتنی فرمود:"قیامت روزی است که دوستی‌ها کاری را پیش نمی‌برند و اگر خداوند متعال بخواهد انسان را مشمول عفو خود قرار می‌دهد و چه کسی فقیرتر از من است".
وی با بیان اینکه همه ما به شفاعت و عنایت امام حسین(ع) چشم دوخته‌ایم، گفت: این امام معصوم اینگونه عزت عبودیت را پاس می‌داشتند و امیدوارم خداوند هر فردی که برای ارتقای دین الهی فعالیت می‌کند اجر و پاداش دهد.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با خطاب قرار دادن رئیس سابق دانشگاه باقرالعلوم بیان کرد: حجت‌الاسلام ارسطا انسانی خلیل، مودب، عالم و مایه افتخار ما حوزویان بوده و در این مسئولیت پابرجاست.
وی یادآور شد: قبول مسئولیت در هر سطحی جز سنگینی بار وظیفه چیزی نیست و به عنوان طلبه کوچک از شما تشکر می‌کنم که در این مدت سکان‌دار کشتی معاونت آموزش بودید.
واعظی خطاب به حجت‌الاسلام مریجی، رئیس جدید دانشگاه باقرالعلوم گفت: امیدواریم با ادای دین خود در برابر شهیدان و رزمندان شرمنده نباشیم و این حقیقتی است که شهیدان در اوج جوانی و پاکی عاشقانه و مخلصانه خود را برای مملکت و اسلام فدا کردند و کوچک‌ترین وظیفه است که پاسدار خون شهیدان باشیم.
وی تاکید کرد: انتظار می‌رود اهتمام خاصی نسبت به موسسه امام رضا(ع) داشته باشید تا زمینه اثربخشی از این بعد ایجاد شود.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در پایان گفت: امید است با فعالیت‌ها و تلاش‌ها در مدرسه معصومیه رشته‌ها و گرایش‌های جدیدی در آینده در این حوزه راه‌اندازی شود و خروجی‌های مطلوب را به دست آوریم.
انتهای پیام؛/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول