اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد حاجی‌آباد خبر داد:

راه‌اندازی 6 رشته جدید در دانشگاه آزاد حاجی‌آباد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد حاجی‌آباد با بیان اینکه طی روزهای اخیر چهار رشته جدید در این دانشگاه برای نخستین بار ارائه داده شده است از پیگیری راه‌اندازی دو رشته دیگر نیز در این واحد خبر داد.

راه‌اندازی 6 رشته جدید در دانشگاه آزاد حاجی‌آباد
به گزارش خبرگزاری فارس از حاجی‌آباد، محمد حیدری  در حاشیه دیدار و نشست رئیس منطقه 15 دانشگاه آزاد اسلامی با مدیران با اشاره به روند پیشرفت امور در دانشگاه آزاد واحد حاجی‌آباد اظهار داشت: با پشتکار و همت روسا و کارکنان این واحد توانسته است با توسعه فضای آموزشی به میزان 5 هزار و 500 متر مربع در بیش از 42 هزار متر مربع زمین و 30 هکتار مزرعه آموزشی، جذب بیش از یک هزار دانشجو و راه‌اندازی 16 رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی و کارشناسی و تدریس 11 استاد هیئت علمی و 50 نفر حق‌التدریس و 19 نفر کارمند رسمی از جایگاه ویژه‌ای در سطح استان برخوردار شود.
وی با اشاره به برخی از برنامه‌های اجرایی این واحد در یک سال گذشته افزود: تکمیل فاز نخست ساختمان آموزشی و اجرای بیش از 70 درصد ساختمان فرهنگی، تجهیز و راه‌اندازی گروه‌های آموزشی، تجهیز کلاس‌های آموزشی و سالن کنفرانس همچنین ارتقای وضعیت از مرکز به واحد دانشگاهی از جمله فعالیت‌های انجام شده در حوزه اداری مالی است.
حیدری افزود: ارائه چهار مقاله علمی پژوهشی، اتمام دو طرح پژوهشی و آغاز سه طرح پژوهشی جدید، تجهیز کتابخانه به 6 هزار جلد کتاب و هفت عنوان فصلنامه علمی همچنین تجهیز کارگاه کامپیوتر و آزمایشگاه کشاورزی و راه اندازی سایت اینترنتی دانشگاه از اقدامات صورت گرفته در حوزه پژوهشی است.
رئیس دانشگاه آزاد حاجی‌آباد همچنین از اخذ مجوز چهار رشته جدید در این دانشگاه خبر داد و افزود: رشته‌های الکترونیک، ساختمان، عملیات پتروشیمی و امور زراعی در مقاطع کاردانی در سال‌جاری راه اندازی شده و دو رشته نیز در مراحل تائید نهایی است.
وی افزود: همزمان با افزایش و توسعه مسائل آموزشی و عمرانی، پرداختن به مسائل فرهنگی و مذهبی در اولویت اصلی واحد محسوب می‌شود و خوشبختانه اقدامات بسیار ارزنده‌ای در مدت یاد شده انجام شده است که هر چند ما به این بسنده نخواهیم کرد و بر افزایش این گونه برنامه‌ها و ایجاد فضاهای فرهنگی و مذهبی با رعایت تمام موازین اسلامی را مورد تاکید قرار خواهیم داد.
 
* نقش دانشگاه آزاد در توسعه حاجی‌آباد غیر قابل انکار است
فرماندار حاجی آباد نیز در ادامه این نشست گفت: دانشگاه آزاد اسلامی نقش بسیار زیادی در توسعه پایدار شهرستان حاجی‌آباد ایفا کرده است و باید این نقش پررنگ‌تر شود.
بهرام پوراشرف با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب شاهد رشد و توسعه همه جانبه استان هستیم، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی توانمندی بسیار زیادی برای سرعت بخشیدن به روند توسعه در مناطق محروم دارد و باید از این شرایط استفاده بهینه کرد.
وی ادامه داد: تعامل دانشگاه آزاد با نهادهای مختلف در رشد همه جانبه شهرستان از اهمیت قابل توجهی برخوردار است و مسئولان دانشگاه آزاد باید با ایجاد ارتباط بسیار نزدیک با سایر مسئولان نقش ممتاز خود را در عمران و آبادی ایفا کنند و همواره در این راستا پیش‌قدم باشند.
فرماندار حاجی‌آباد افزود: در حال حاضر سه دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نور و عملی کاربردی در شهرستان فعالیت می‌کنند و به ازای هر 100 نفر دو نفر دانشجو در شهرستان داریم.
پوراشرف همکاری و تعامل با دانشگاه‌ها را یکی از اولویت‌های اصلی فرمانداری و دستگاه‌های اجرایی دانست و اظهار داشت: برای مطرح کردن شهرستان توجه به دانشگاه‌ها ضروری است و باید پیوند مناسبی بین دانشگاه و مردم ایجاد کنیم.
 
* با ظهور دانشگاه آزاد باب جدید دانش افزایی باز شد
امام جمعه حاجی‌آباد نیز در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از خدمات مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی در این شهرستان اظهار داشت: با ظهور اسلام علم و دانش رونق پیدا کرد و ضروری‌ترین نیاز جامعه اسلامی شد که در ایران نیز بعد از جنگ تحمیلی حرکت علمی آغاز و شاهد فتح قله‌های علوم مختلف هستیم.
حجت‌الاسلام روح‌الله مختاری ادامه داد: امروزه مبارزه، مبارزه دانایی است و هر کشور داناتر است جلوتر است و در این مجاهدت علمی توسعه علمی مساوی با توسعه همه جانبه در عرصه‌هاست.
وی افزود: دانشگاه آزاد نقش گسترده‌ای در توسعه و پیشرفت دارد و با ظهور دانشگاه آزاد باب جدیدی برای دانش‌افزایی باز شد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول