اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی یک هفته گذشته رخ داد؛

9 کشته و مجروح در حوادث رانندگی

خبرگزاری فارس: مسئول مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان قزوین از کشته و مجروح شدن 9 نفر در حوادث رانندگی استان قزوین خبر داد.

9 کشته و مجروح در حوادث رانندگی
دانیال صمدی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین بیان کرد: طی یک هفته گذشته در شش حادثه رانندگی 9 نفر کشته و مجروح شدند.
وی ادامه داد: در حادثه‌ای در آزاد راه قزوین ـ رشت یک دستگاه وانت نیسان با چهار سرنشین بر اثر برخورد با کوه واژگون شد که سرنشین 22 ساله خودرو بر اثر شدت جراحات در محل وقوع سانحه جان باخت.
مسئول مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان قزوین افزود: پلیس علت وقوع این سانحه را عدم توجه به جلو راننده خودرو اعلام کرد.
وی اضافه کرد: در حادثه دیگری یک دستگاه سواری پژو 405 با یک نفر عابر پیاده برخورد، راننده خودرو، عابر را به سرعت به بیمارستان منتقل کرد ولی این عابر 75 ساله بر اثر شدت جراحات در بیمارستان جان سپرد.
صمدی‌زاده خاطرنشان کرد: در سانحه رانندگی تقاطع نسیم شمال؛ یک دستگاه تریلی اسکانیا به رانندگی فردی 55 ساله با یک دستگاه سواری پراید با سه سرنشین برخورد کرد که بر اثر این حادثه دو سرنشین 57 و 55 ساله پراید بر اثر شدت جراحات در محل وقوع سانحه جان باختند و راننده پراید نیز به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد.
وی اعلام کرد: در سانحه رانندگی در جاده قشلاق شهرستان آبیک حوالی سه راهی احمد آباد یک دستگاه سواری پراید با یک دستگاه موتورسیکلت با دو ترک نشین برخورد کرد که در این حادثه ترک نشین 35 ساله موتورسیکلت بر اثر شدت جراحات در محل وقوع سانحه جان باخت.
مسئول مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان قزوین تصریح کرد: پلیس علت وقوع تصادف را عدم رعایت حق تقدم از جانب موتورسیکلت اعلام کرد.
وی اظهار کرد: در سانحه رانندگی در شهرستان آبیک یک دستگاه سواری سمند در آزاد راه قزوین - کرج با عابر پیاده که در حال عبور از عرض اتوبان بوده برخورد کرد که بر اثر این تصادف عابر 20 ساله بر اثر شدت جراحات در دم جان سپرد.
صمدی‌زاده ادامه داد: پلیس علت وقوع تصادف را بی مبالاتی عابر پیاده در ورود غیرمجاز به آزاد راه اعلام کرد.
وی عنوان کرد: در حادثه رانندگی دیگری در شهرستان قزوین یک دستگاه موتورسیکلت به راکبی فردی 25 ساله در بلوار باهنر به دلیل برخورد با جدول کنار خیابان واژگون و بر اثر شدت جراحات در محل وقوع حادثه جان سپرد.
مسئول مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان قزوین گفت: براساس ماده 136 رعایت مقررات مربوط به حق تقدم عبور برای همه اجباری است، مگر در مواردی که موجب مقررات خاص یا علائم ویژه راهنمایی و رانندگی خلاف این حکم داده باشد.
وی ادامه داد: براساس ماده 137 حق تقدم عبور وسائل نقلیه در تقاطع‌ها و میدان‌هایی که هیچ گونه علامت و چراغ راهنمایی و رانندگی وجود نداشته باشد با شرایطی مشخص شده است.
صمدی‌زاده توضیح داد: در تقاطع هم عرض اگر دو  وسیله نقلیه‌ای که روبروی یکدیگر در حرکتند بخواهند وارد خیابان مجاور واحدی شوند، حق تقدم با وسیله‌‌ای است که به سمت راست گردش می‌کند همچنین هرگاه دو یا چند وسیله نقلیه از دو راه مختلف به تقاطع هم عرض برسند حق تقدم با وسیله‌ای است که در طرف راست وسیله نقلیه دیگر قرار دارد.
وی اظهار کرد: هنگام ورود به میدان‌ها حق تقدم عبور با وسائل نقلیه‌ای است که در درون میدان در حال حرکت هستند البته در سه راهی‌‌ها حق تقدم عبور با وسائل نقلیه‌ای است که به طور مستقیم و در سمت و مسیر مجاز حرکت می‌کند حتی اگر عرض خیابانی که مسیر آن است از عرض راه تلاقی کننده کمتر باشد.
مسئول مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان قزوین تصریح کرد: رعایت مقررات ضامن سلامتی است بنابراین توصیه می‌شود تا همواره با پایبندی به مقررات سلامت خود و دیگران را استمرار بخشید.
وی یادآور شد: هیچ گاه راننده با شخصیت و منظم برای عبور از تقاطع و یا سبقت متوسل به اعمال غیرقانونی و یا ارتکاب تخلف نمی‌شود.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول