اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با کاهش 2 درصدی نسبت به سال گذشته؛

کشته‌های تصادفات درون‌شهری کردستان به 46 نفر کاهش یافت

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهور کردستان با اعلام اینکه امسال تعداد کشته‌های ناشی از تصادفات درون شهری این استان 2 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است گفت: در نیمه نخست سال جاری 46 نفر بر اثر تصادفات درون‌شهری جان خود را از دست داده‌اند.

کشته‌های تصادفات درون‌شهری کردستان به 46 نفر کاهش یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدعارف قادرزاده قبل از ظهر امروز در مصاحبه با خبرنگاران در سنندج، اظهار داشت: در نیمه اول سال 89 تعداد 47 نفر در تصادفات درون شهری در کردستان کشته شدند که امسال این آمار به 46 نفر کاهش یافت.
رئیس پلیس راهور کردستان 50 درصد از کشته‌های ناشی از تصادفات درون‌شهری را متعلق به افراد عابرین پیاده دانست و افزود: 30 درصد از این آمار هم ناشی از عدم رعایت موتورسیکلت‌سواران در حین رانندگی است.
قادرزاده با اظهار نگرانی از برخی از استفاده‌های نادرست از وسایل نقلیه در درون شهرها، گفت: متاسفانه برخی از افراد تنها به خاطر ایجاد مزاحمت برای مردم از وسایل نقلیه استفاده می‌کنند. 
وی با عنوان اینکه استان کردستان برای پنجمین سال متوالی با کاهش کشته‌ها مواجه است، افزود: این مهم با تدابیر پلیس راهور، همکاری شورای ترافیک و به ویژه اصحاب رسانه استان حاصل شده است که امیدواریم این روند همچنان ادامه یابد.
قادرزاده خاطرنشان کرد: این کاهش کشته‌ها در حالی است که در این مدت از سال جاری، 8 هزار خودرو و بیش از 3 هزار دستگاه موتورسیکلت شماره‌گذاری و بیش از 10 هزار جلد گواهینامه صادر شده است.
به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان، تعداد کاهش کشته‌ها و به حداقل رساندن آن از اهداف اساسی پلیس راهور استان است که خوشبختانه از حمایت و همکاری اقشار مختلف مردم، دستگاه‌های ذیربط و رسانه‌ها در رسیدن به این هدف برخورداریم.
وی بحث ایمنی ترافیک را همانند امنیت اجتماعی حائز اهمیت خواند و تصریح کرد: مشارکت همه جانبه مردم در دسترسی به ایمنی ترافیک بستر آرامش و آسایش شهروندان و نیز تسهیل در انجام امور آنان موثر خواهد بود.
قادرزاده در پایان از اعطای تسهیلات ویژه برای آزادی خودرو و موتورسیکلت‌های توقیفی در استان خبر داد و گفت: به مناسبت هفته ناجا هزینه پارکینگ این وسایل تا 70 درصد تخفیف داده می‌شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول