اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نسبت به سال گذشته رخ داد؛

کاهش 32 درصدی تصادفات در زنجان

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: در استان زنجان تصادفات در سال جاری نسبت به سال گذشته 32 درصد کاهش داشته است.

کاهش 32 درصدی تصادفات در زنجان
یحیی شرفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان با همکاری دستگاه‌های حاکمیتی و مردم فهیم برابر ارزیابی‌ها در کشور جزو سه استان امن محسوب می‌شویم، اظهار داشت: اگر شاخصه‌های مختلف کنار هم گذاشته شود تصادفات با توجه به افزایش جمعیت و توسعه استان در بخش‌های مختلف کاهش چشمگیر داشته است.
وی به کشفیات مواد مخدر توسط ماموران نیروی انتظامی اشاره کرد و افزود: کشفیات به دلیل تغییرات در عرصه‌های مختلف بوده به طوری که افزایش در فعالیت‌های عمرانی، اقتصادی و تعداد جمعیت نسبت به سال گذشته یکسان نیست.
فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به شهرک گلشهر کاظمیه با 60 هزار نفر جمعیت به عنوان نمونه‌ای از افزایش جمعیت شهری خاطرنشان کرد: جرائم در حوزه‌های مختلف و به تناسب افزایش جمعیت افزایش پیدا می‌کند.
وی به شعار امسال هفته نیروی انتظامی با عنوان سهم من از آرامش و امنیت اشاره کرد و گفت: هدف از برجسته کردن شعار این بود که علاوه بر نیروی انتظامی نقش تاثیرگذار مردم و نهادهای حاکمیتی در تولید و حفظ امنیت برای همگان آشکار شود.
شرفی با بیان اینکه هدف از تعریف امنیت در شعار امسال شناخت لایه‌های مختلف جامعه از سهم خود در حفظ و یا تولید امنیت است تا در گسترش آن تلاش کنند، تصریح کرد: چهار شرکت ایجاد شرکت‌های خدماتی و حفاظتی پلیس بدون صلاح در بازار، اماکن، شرکت‌های خصوصی از عوامل تاثیرگذار در تولید و حفظ امنیت است.
فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه علاوه بر مردم و رانندگان برخی شرکت‌ها و سازمان‌ها و کارخانه‌های سازنده خودرو نیز در افزایش و یا کاهش تصادفات تاثر دارند، خاطرنشان کرد: در تصادفات شرکت‌های خودروساز و کارخانه‌های سازنده خسارت گرفته می‌شود.
وی فرهنگ ترافیکی را یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در کاهش تصادفات دانست و یادآور شد: در گذشته 70 درصد مرگ و میرهای موتورسواران در تصادفات به دلیل عدم استفاده از کلاه ایمنی بود که در حال حاضر 60 درصد موتورسواران برای جلوگیری مرگ و میر از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند.
شرفی به ناتوی فرهنگی توسط دشمنان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه دشمنان از پشت خاکریزهای فیزیکی نمی‌توانند ضربه بزنند بنابراین امروز با روش‌های جدید و چند لایه و با استفاده از رسانه‌ها و جنگ نرم آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی و ارزش‌ها را هدف قرار داده است.
فرمانده انتظامی استان زنجان خاطر نشان کرد: دشمن در حال  حاضر در فضای سایبری و مجازی حوزه فعالیت خود را انجام می دهد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول