اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی هرمزگان خبر داد:

کاهش 31 درصدی تصادفات در استان هرمزگان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی رانندگی هرمزگان از کاهش 31 درصدی تصادفات در این استان خبر داد و گفت: در شش ماه نخست سال جاری تصادفات منجر به فوت نیز 47 درصد کاهش یافت.

کاهش 31 درصدی تصادفات در استان هرمزگان
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، تیمور سپهوند در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش بار ترافیکی در سطح شهر بندرعباس طی سال‌های اخیر اظهار داشت: مشکلات افزایش بار ترافیکی تنها با اعمال قانون از طرف پلیس راهنمایی رانندگی حل نخواهد شد.
وی با بیان اینکه روان شدن ترافیک شهر بندرعباس مستلزم همکاری تمامی مجموعه مدیریتی بندرعباس است افزود: باید تمامی ارگان‌های اجرایی در امر کاهش تراکم ترافیک همکاری کنند.
به گفته سپهوند نبود پارکینگ‌های متعدد در سطح شهر بندرعباس موجب بروز مشکلات عدیده‌ای برای رانندگان و عابران در ساعات پرتردد شده است.
این مقام مسئول در راهنمایی رانندگی هرمزگان، همچنین از کاهش 47 درصدی تصادفات منجر به فوت در شش ماه نخست سال جاری برابر با اعلام پزشک قانونی هرمزگان خبر داد.
وی با بیان اینکه در شش ماه نخست سال جاری 41 نفر در خیابان‌های شهرهای هرمزگان بر اثر سانحه تصادف جان خود را از دست داده‌اندگفت: این تعداد در سال گذشته برابر با 78 نفر بوده است.
به گفته این مقام مسئول 25 درصد جان باختگان در جاده‌های درون شهری هرمزگان عابران پیاده بوده‌اند.
وی با اشاره به وجود درختان وسط بلوارهای شهر بندرعباس که باعث کم شدن دید رانندگان می‌شود بیان کرد: باید شهرداری برای افزایش دید رانندگان نسبت به هرس درختان وسط بلوارها اقدام کند.
این مقام مسئول نداشتن دید کافی برای رانندگان در هنگام عبور عابران از عرض خیابان را از دلایل عمده این امر دانست.
سپهوند گفت: در مجموع تصادفات با کاهش 31 درصدی در سطح استان روبرو هستیم.
وی افزود: می‌توان با فرهنگ سازی این آمار را نیز کمتر کرد در حالی که سال گذشته هرمزگان از نظر تصادفات و حادثه‌های شهری در انتهای جدول کشوری  قرار داشت.
سپهوند ادامه داد: اکنون توانسته‌ایم به مراتب بالاتر و در سطح متوسط قرار گیریم اما چنانچه فرهنگ سازی و اطلاع‌رسانی خوبی صورت پذیرد در سال دیگر جز 5 استان برتر کشور خواهیم بود.
رئیس پلیس راهنمایی رانندگی هرمزگان همچنین از رانندگانی که میزان خسارت وارده به خودروی آنها در تصادفات زیر 15 میلیون ریال است، خودروی خود را در کنار محل حادثه پارک کرده و موجب سد معبر نشوند.
به گفته وی رانندگانی که بعد از حادثه تصادف با خسارت کمتر از 15 میلیون ریال از حرکت خودروی خود سر باز زنند و موجب ایجاد افزایش ترافیک و سد معبر شوند متخلف شناخته شده و با آنان برابر  قانون عمل می‌شود.
سپهوند همچنین با اشاره به وجود تقاطع سابق شهرک الهیه واقع در بلوار امام حسین گفت:
این تقاطع که به مدت چند سال است بسته شده بود اکنون قصد دارند آن را به چهار راه تبدیل کنند که بنده با این امر مخالفت کرده‌ام.
وی علت مخالفت خود با این امر را نداشتن دید کافی برای رانندگان و احتمال فراوان بروز حادثه رانندگی در این منطقه ذکر کرد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول