اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی فردوس خبر داد:

خشکسالی 1300 هکتار از باغات کوهپایه فردوس

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی شهرستان فردوس گفت: به علت خشکسالی 13ساله، حدود یک هزار و 300 هکتار از باغات کوهپایه شهرستان فردوس خشک شده است.

خشکسالی 1300 هکتار از باغات کوهپایه فردوس
به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، عباسعلی غلامی دوشنبه‌شب در مانور خشکسالی و هرس باغات که به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی در روستاهای کوهپایه شهرستان فردوس برگزار شد، اظهار داشت: براثر خشکسالی‌های پیاپی بخش اعظمی از باغات روستاهای کوهپایه شهرستان خشک شده است.
وی افزود: این باغات شامل باغات گردو، بادام و زردآلو است که به صورت دیم کاشته شده بود و درختان آن نیز بین 30 تا 50 سال عمر داشته و به طور کلی خشک شده است.
غلامی تصریح کرد: چوب‌های خشکیده درختان مذکور کانون آفات چوب‌خوار و پوست‌خوار است و آفات در لابه لای پوست و ساقه این درختان خشکیده، زمستان گذرانی می‌کنند و با گرم شدن هوا دوباره در فصل بهار طغیان و خسارت بیشتری به درختان وارد می‌کنند.
رئیس جهاد کشاورزی فردوس یادآور شد: ضروری است تا با همکاری واحد بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه فردوس، درختان خشکیده را هرچه سریع‌تر کف‌بر کنیم.
وی کف‌بر کردن درختان خشکیده را برای مبارزه با آفات کافی ندانست و گفت: چوب‌های خشک درختان را باید با دستگاه چیپر خرد و یا به هر طریقی سوزاند و معدوم کرد تا آفات چوب‌خوار نتوانند در لابلای چوب‌های خشک، زمستان را سپری کنند.
غلامی افزود: به منظور کاهش دامنه خسارت در سال جاری از محل اعتبارات ستاد مدیریت بحران حدود 45 هزار اصله درخت خشک شده از نوع بادام، گردو و زردآلو از سطح باغات جمع‌آوری و بخشی از مناطق روستای گستج نیز پاک‌سازی شده است.
رئیس جهاد کشاورزی فردوس تصریح کرد: در صورتی که اعتبار مورد نیاز بیش از 10 میلیارد ریال تامین شود می‌توان درختان خشکیده سایر مناطق و روستاهای کوهپایه را کف‌بر و معدوم کرد.
در این مانور که اعضای ستاد بحران شهرستان حضور داشتند، عملیات برش درختان خشکیده بر اثر خشکسالی و هجوم آفات در سطح یک‌هزار و 500 هکتار از باغات بادام، گردو و زردآلو در روستاهای گستج و فتح‌آباد آغاز شد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول