اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار مرکزی سمیرم:

وضعیت خشکسالی مزارع سمیرم بحرانی است

خبرگزاری فارس: بخشدار مرکزی سمیرم اظهار داشت: مزارع و باغات حاشیه به ویژه جنوب و جنوب شرق شهر سمیرم متحمل بیشترین خسارات خشکسالی شده‌اند.

وضعیت خشکسالی مزارع سمیرم بحرانی است
روح‌الله شهبازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم از پیشرفت 20 درصدی طرح پمپاژ تنگ‌ آب سمیرم خبر داد و گفت: انتظار داریم با تأمین اعتبارات مورد نیاز، کشاورزان در سال آبیاری آینده از آب پمپاژ آب بهره‌برداری کنند.
وی از هزینه 3 میلیارد و 200 میلیون تومانی برای انتقال آب به سمیرم (پمپاژ آب) خبر داد و اظهار داشت: تاکنون از اعتبارات خشکسالی سال گذشته 200 میلیون تومان، 1.7 میلیارد از مدیریت بحران استان و نیز 1.3 دهم میلیارد تومان نیز سازمان جهاد کشاورزی استان برای این طرح هزینه شده است.
بخشدار مرکزی سمیرم با بیان اینکه با اجرای نخستین مرحله پمپاژ آب از این مسیر، 3 هزار و 500 هکتار از اراضی و باغ‌های دشت سمیرم از آب آن بهره‌مند می‌شوند، افزود: با احداث دو مخزن بزرگ ذخیره آب و اجرای هفت کیلومتر خط انتقال، بیش از 300 لیتر آب در ثانیه به دشت جنوب و جنوب شرق سمیرم پمپاژ می‌شود.
وی با اشاره به تک محصولی بودن منطقه و اینکه بیش از 99درصد مردم شهرستان از طریق کشاورزی امرار معاش می‌کنند، تشریح کرد: انتقال آب به دلیل حفظ باغات موجود است.
شهبازی همچنین به خسارات شدید خشکسالی به باغات سطح شهرستان اشاره کرد و افزود: مزارع و باغاتی که در حاشیه شهر به ویژه جنوب و جنوب شرق سمیرم قرار دارند متحمل بیشترین خسارات ناشی از خشکسالی شده‌اند.
وی ادامه داد: با توجه به خروج سالانه 3میلیارد متر مکعب آب از حوزه شهرستان سمیرم تصمیم گرفته شد که با پمپاژ حداقل 700 لیتر در ثانیه بخشی از این آب را به تعدادی از مزارع جنوب شرق سمیرم انتقال داد.
این مقام مسئول اضافه کرد: اجرای پمپاژ 700 لیتر در ثانیه متحمل هزینه سنگین است و اینکه برای حفظ باغات نیاز اضطراری به آن داشتیم که به همین منظور بر اساس نظر کارشناسان و با توجه به نیاز مزارع زیردست و اعتبارات به 300 لیتر در ثانیه بسنده شد.
به گزارش فارس، به منظور آب‌رسانی به دشت جنوب سمیرم کلنگ انتقال آب و پمپاژ رودخانه آب سمیرم تیر ماه امسال با حضور مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان به زمین زده شد.
شهرستان سمیرم با دارا بودن 36هزار هکتار باغ سیب نخستین تولیدکننده سیب استان اصفهان با شهرت جهانی است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول