اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی خبر داد:

اختصاص 230 میلیارد ریال اعتبار خشکسالی به خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل حوادت غیر مترقبه و مدیریت بحران خراسان جنوبی گفت: در سال جاری بر اساس اعتبارات مصوب هیئت وزیران 230 میلیارد ریال اعتبار خشکسالی و سایر حوادث به استان اختصاص یافت که به زودی ابلاغ می‌شود.

اختصاص 230 میلیارد ریال اعتبار خشکسالی به خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی آخوندی پیش از ظهر امروز در جمع کشاورزان خراسان جنوبی اظهار داشت: این اعتبارات در چهار مرحله پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی هزینه می‌شود.
وی افزود: همچنین پیگیر اختصاص 28 میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارات سیل سال 89 هستیم.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی بیان داشت: یکی از اثرات مثبت اعتبارات مدیریت بحران به ویژه خشکسالی این است که با وجود خشکسالی، روستاهای استان تخلیه نشده‌اند.
آخوندی بحران‌های طبیعی را زمینه‌ساز سایر بحران‌ها دانست و گفت: به طور معمول دولت‌ها بیش از 5 درصد خسارات را جبران نمی‌کنند ولی در ایران قسمت عمده آن پیگیری می‌شود.
وی افزود: جبران خسارت در قالب خسارت مستقیم و غیر مستقیم است که بخش غیر مستقیم آن از طریق صندوق بیمه و اقدامات حمایتی برخی نهادها مثل کمیته امداد انجام می‌شود.
مدیرکل حوادث غیر مترقبه و مدیریت بحران خراسان جنوبی جبران بخشی از خسارات، زیربنایی را توسط وزارت و دستگاه متولی عنوان کرد و گفت: بخشی از این خسارات توسط مدیریت بحران تأمین می‌شود.
آخوندی پرداخت 2 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض برای بازسازی واحدهای مسکونی روستا و همچنین تأمین بخش دیگری از خسارات را از طریق پرداخت تسهیلات به مردم دانست و تصریح کرد: در بخش مسکن برای بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده بر اثر حوادث طبیعی 10 میلیون تومان تسهیلات با 5 درصد کارمزد در شهرها و 4 درصد کارمزد در روستاها اعطا می‌شود.
وی گفت: برای بازسازی مسکن روستایی 1.5 تا 2 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض نیز به متقاضیان پرداخت می‌شود.
مدیرکل حوادث غیر مترقبه و مدیریت بحران خراسان جنوبی تصریح کرد: برای بازسازی یک‌هزار و 250 واحد مسکونی تخریب شده بر اثر سیل سال 88 مبلغ 2 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شد.
آخوندی گفت: همچنین برای دریافت تسهیلات بازسازی برای واحدهای تخریب شده بر اثر سیل سال 89 تعداد 71 نفر متقاضی داشتیم. 
 وی افزود: در سال 89 مبلغ 12 میلیارد تومان برای بازسازی مسکن تسهیلات گرفتیم که تعمیر، تکمیل و احداث 2 هزار و 400 واحد مسکونی با صرف 6 میلیارد تومان در سال گذشته انجام شد و 5.5 میلیارد تومان آن به بخش کشاورزی و 500 میلیون تومان به سایر بخش‌ها اختصاص یافت.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی تأکید کرد: باید به سمتی برویم که زمینه بازتوانی مردم بعد از وقوع حوادث فراهم شود.
وی گفت: باید تمایل افراد به سمت بیمه به ویژه بیمه کردن اماکن و محصولات کشاورزی افزایش یابد تا بتوانند بعد از وقوع حادثه مورد حمایت بیمه قرار گیرند و خودشان مدیریت زندگی خود را بعد از وقوع حادثه داشته باشند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول