اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل جهادکشاورزی خراسان جنوبی خبر داد:

خسارت 132 میلیارد تومانی خشکسالی به کشاورزان خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل جهادکشاورزی خراسان جنوبی گفت: خشکسالی طی امسال و سال گذشته حدود 132 میلیارد تومان به بخش کشاورزی این استان خسارت زده است.

خسارت 132 میلیارد تومانی خشکسالی به کشاورزان خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا هادربادی صبح امروز در جمع کشاورزان خراسان جنوبی اظهار داشت: خشکسالی طی دو سال اخیر حدود 132 میلیارد تومان به این استان خسارت زده است.
وی اضافه کرد: بیشترین خسارات وارده بر اثر خشکسالی به ترتیب مربوط به بخش‌های باغ‌ها، دام، آب و خاک و زراعت بوده البته خسارات به مراتع نیز در سال جاری قابل توجه بوده است.
مدیرکل جهادکشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون به میزان 92 هزار مترمکعب آبرسانی به دام، باغات و مزارع زعفران انجام شده است.
وی به اقدامات شاخص این مجموعه در راستای مقابله با پدیده خشکسالی در استان اشاره کرد و ادامه داد: در این زمینه عملیات خاک‌ورزی حفاظتی در سطح دو هزار و 200 هکتار به صورت کم خاک‌ورزی و 300 هکتار بی‌خاک ورزی، توزیع کودهای ریز مغذی و بیولوژیک در سطح سه هزار و 887 هکتار و تهیه بذور مقاوم به خشکی از جمله این اقدامات بوده است.
هادربادی توسعه نباتات علوفه‌ای، خرید و توزیع 21 دستگاه خاک‌ورزی حفاظتی، اجرای سیستم‌های آبیاری نوین و اجرای طرح تسطیح و یکپارچه‌سازی اراضی را از دیگر اقدامات این مجموعه در راستای مقابله با خشکسالی برشمرد.
وی با اشاره به پایان زمان اعلام شده ثبت‌نام بهره‌برداران در سایت پایگاه جامع اطلاعات کشاورزی که 15 شهریور سال جاری بود، اظهار داشت: مهلت این ثبت‌نام تا پایان مهرماه تمدید شد.
مدیرکل جهادکشاورزی خراسان جنوبی افزود: تهیه شناسنامه بهره‌برداران و واحدهای بهره‌برداری کشاورزی با هدف گردآوری اطلاعات و آمار قابل استناد در بخش کشاورزی انجام می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در این روش که به صورت خود اظهاری صورت می‌گیرد تمام بهره‌برداران بخش کشاورزی باید حداکثر تا روز شنبه 30 مهرماه در روستاها به دفاتر خدمات فناوری اطلاعات ICT روستایی و در شهرها به دفاتر پست و کافی‌نت‌ها مراجعه کنند و با ورود به سامانه اینترنتی www.shenasnameh.mag.ir از طریق مرورگر اینترنت اکسپلورر اطلاعات خود را وارد کنند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول