اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ۶ ماه نخست امسال؛

5.4 میلیون قطعه طیور در چهارمحال‌و‌بختیاری واکسینه شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون افزون بر 5 میلیون و 411 هزار و 840 قطعه طیور بر علیه بیماری‌های مختلف در این استان واکسینه شدند.

5.4 میلیون قطعه طیور در چهارمحال‌و‌بختیاری واکسینه شد
حمید مهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: در سال‌های اخیر بیماری‌های طیور با توجه به همه‌گیری آن در جمعیت طیور و در برخی موارد انتقال به انسان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی افزود: از این رو شبکه دامپزشکی استان با انجام عملیات مقابله با بیماری‌های طیور در سطح پرندگان بومی و روستایی با انجام واکسیناسیون فراگیر درصدد جلوگیری از انتقال بیماری‌ها به سایر پرندگان و طیور است.
مهری خاطرنشان کرد: در این طرح به‌منظور کنترل بیماری‌های طیور بومی و روستایی، با اولویت اجرای واکسیناسیون در روستاهایی که اطراف آنها دارای تراکم بالایی از مرغداری‌های صنعتی و جمعیت طیور بومی است، نسبت به واکسیناسیون اقدام شده است.
مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از نظر اقتصادی، بیماری آنفلوآنزا در صنعت طیور کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: شیوع این بیماری خسارت شدیدی به صنعت طیور، تجارت بین‌المللی و اقتصاد روستایی وارد می‎کند، به طوریکه این بیماری قابلیت انتقال به انسان را دارد و به نوعی از آنفلوآنزا تبدیل می‌شود که می‌تواند از انسان به انسان نیز سرایت کند.
وی بیان کرد: واکسینه شدن طیور علیه بیماری‌های مختلف زمینه سلامت آنها را فراهم می‌کند چرا که با ضعیف شدن دام و طیور، امکان بروز هر نوع بیماری در آنها وجود دارد.
مهری در ادامه با اشاره به تعداد واحدهای فعال پرورش طیور در این استان گفت: در حال حاضر بیش از 171 واحد پرورش طیور با ظرفیت افزون بر 2 میلیون و 810 هزار قطعه طیور در این استان فعال است.
این مقام مسئول افزود: همچنین دو واحد پرورش مرغ تخم گذار با ظرفیت بیش از 102 هزار قطعه، دو واحد پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت 95 هزار قطعه، چهار واحد پرورش بوقلمون گوشتی با ظرفیت 20 هزار قطعه در این استان فعال است.
وی با اشاره به میزان جوجه‌ریزی واحدهای پرورش طیور در این استان گفت: در شش ماه نخست امسال بیش از 5 میلیون و 411 هزار قطعه جوجه‌ریزی در این استان گزارش شده است.
مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: بر همین اساس بیش از 2 میلیون قطعه در هر دوره جوجه‌ریزی در این استان صورت می‌گیرد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول