اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور طیور وزارت جهاد کشاورزی:

تولیدات طیور ایران در تجارت جهانی جایگاهی ندارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور طیور وزارت جهاد کشاورزی رتبه ایران را در رنکینگ جهانی در بخش کمی تولید طیور هفتم ذکر کرد و گفت: با این وجود ایران در بعد تولیدات کیفی طیور در تجارت جهانی جایگاهی ندارد.

تولیدات طیور ایران در تجارت جهانی جایگاهی ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از قائمشهر، هشتمین نمایشگاه بین‌المللی دام و طیور، شیلات و آبزیان، ماشین آلات، داروها و صنایع وابسته استان مازندران ظهر امروز آغاز به کار کرد و تا 22 مهر با حضور شرکت‌های ایرانی از سراسر کشور و 10 کشور خارجی در قالب نمایندگی برای عرضه محصولات صنعتی در 80 غرفه برگزار می‌شود. 
مدیرکل دفتر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از این نمایشگاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به نوسانات بازار، نقش فعالان صنعتی و تولیدکنندگان که در هنگام بروز مشکل مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند بیش از پیش نمایان می‌شود.
رضا ترکاشوند با بیان اینکه در سال گذشته تولیدکنندگان توانستند با تلاش شبانه‌روزی موفق به تولید تخم‌مرغ با کمترین قیمت شوند، تصریح کرد: این تخم مرغ‌ها سال ۸۹ با نازل‌ترین قیمت، حتی کمتر از قیمت‌های جهانی به دست مصرف‌کننده می‌رسید.
وی تاکید کرد: فشار نوسانات موجود بازار صنعت طیور بر دوش مردم است اما باید به این نکته هم اذعان داشت که اگر اکنون با وجود افزایش هزینه‌ها، مردم از گوشت‌ مرغ ارزان قیمت استفاده می‌کنند، حاصل تلاش ارزشمند تولیدکنندگان این عرصه برای خدمت به مردم است.
وی با اشاره به رشد صنعت دام و طیور کشور در بعد از انقلاب تصریح کرد: با وجود افزایش جمعیت، مصرف سرانه گوشت مرغ هر ایرانی از شش کیلوگرم در سال‌های پیش از انقلاب به 23 کیلوگرم و از پنج کیلوگرم تخم مرغ به بیش از 10 کیلوگرم در سال‌های اخیر افزایش یافته است.
ترکاشوند رتبه ایران را در رنکینگ جهانی در بخش کمی تولید طیور مقام هفتم ذکر کرد و خاطرنشان کرد: ایران در بعد تولیدات کیفی طیور در تجارت جهانی جایگاهی ندارد.
مدیرکل دفتر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم وزارت جهاد کشاورزی عدم رقابت‌پذیری تولیدات طیور کشور در بازار جهانی را عامل اصلی حضور ایران در تجارت جهانی صنعت طیور عنوان کرد.
وی دو موضوع اصلاح کلی ساختار صنعت و تولید و اصلاح ساختار فیزیکی واحدهای تولیدی را راهی برای برون رفت از این معضل و حرکت به سمت توسعه پایدار دانست و گفت: اصلاح ساختار، نیاز به برنامه بلندمدت دارد که در حال حاضر با کمک بخش‌های خصوصی اقداماتی در این زمینه در دست اجراست.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول