اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کاهش جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها به دلیل عدم صرفه اقتصادی؛

شیوع آنفلوآنزای طیور در آذربایجان‌شرقی صحت ندارد

خبرگزاری فارس: مدیر کل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: در زمینه آنفلوآنزای طیور در آذربایجان‌شرقی می‌توان با جرات اعلام کرد که تاکنون گزارشی از این بیماری در استان نرسیده است.

شیوع آنفلوآنزای طیور در آذربایجان‌شرقی صحت ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، بهراد زندیه ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران افزود: در زمینه تولید تخم‌مرغ با افزایش تولید روبه‌رو هستیم و صادرات نیز به خارج از استان صورت می‌گیرد.

*تولید 11 درصد تخم‌مرغ کشور در آذربایجان‌شرقی
مدیر کل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: افزایش قیمت تخم‌مرغ در بازار مربوط به کاهش تولید نبوده بلکه به مسائل بازرگانی ربط است.
زندیه افزود: در حال حاضر 11 درصد تخم‌مرغ کشور در آذربایجان‌شرقی ‌تولید می‌شود.
وی ادامه داد: در زمینه آنفلوآنزای طیور در آذربایجان‌شرقی می‌توان با جرات اعلام داشت که تاکنون گزارشی از آنفلوآنزا در استان گزارش نشده است.

*مرغداران به دلیل عدم صرفه اقتصادی به جوجه‌ریزی تمایل کمتری دارند
مدیر کل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر ضرردهی مرغ‌های گوشتی وجود دارد و به صرفه نیست.
زندیه یادآورشد: در حال حاضر جوجه‌ریزی نیز با کاهش مواجه شده و مرغداران با توجه به عدم صرفه اقتصادی به جوجه‌ریزی تمایل کمتری دارند.
مدیر کل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: سازمان دامپزشکی در چهار زمینه اساسی فعالیت دارد اما فعالیت‌های کلان این سازمان مورد غفلت واقع شده و در جامعه انعکاس نیافته است.
زندیه، دامپزشکی را مصداق دولت چابک دانست و گفت: در حال حاضر با 300 نیرو در 20 شهر استان فعال بوده و تمام خانوارهای استان از این خدمات استفاده می‌کنند.
وی اظهار کرد: این اداره کل توانسته است با شماره تلفن 1512سامانه ارتباطی مستقیم را با مردم ایجاد کند.
مدیر کل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی یادآور شد:  سال 2011روز جهانی دامپزشکی با شعار «دامپزشکی برای سلامت، برای غذا و دامپزشکی برای سیاره زمینی نامیده شده است.
وی در ادامه با اشاره به  وضعیت تولید محصولات دامی و لبنی در آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: این استان جایگاه خاصی در زمینه محصولات دامی داشته و توانسته محصولات سالمی تولید کند.
اتنتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول