اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 6 ماهه سال جاری؛

بیش از 5 میلیون قطعه طیور در همدان بازرسی شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی همدان گفت: در شش ماهه نخست سال جاری بازرسی از 5 میلیون و 365 هزار و 413 قطعه طیور در استان انجام شد.

بیش از 5 میلیون قطعه طیور در همدان بازرسی شد
احمدکریمی مخصوص امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: در شش ماه امسال از 5 میلیون و 365 هزار و 413 قطعه طیور بازدید شده که در این میان تعداد 41 هزار و 671 قطعه غیر قابل مصرف اعلام و ضبط شده است.
وی افزود: همچنین در راستای واکسیناسیون، پیشگیری و کنترل بیماری‌های دامی قابل انتقال، مایه‌کوبی 5 میلیون و 801 هزار و 797نوبت سردام علیه بیماری‌های واگیردار دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان انجام گرفت.
مدیرکل دامپزشکی همدان خاطرنشان کرد: بیماری‌های مشترک مابین انسان و دام شامل شاربن، تیلریوز، تب‌برفکی، آبله، آنتروتوکسمی، قنقاریا، آگالاکسی و بروسلوز(تب مالت) است.
وی تصریح کرد: عملیات خونگیری و توبرکولیناسیون علیه دو بیماری مهم سل وبروسلوز در 7 هزار و 753 گاو و گوساله انجام شده که در این تعداد شش رأس راکتور آلوده تشخیص داده شده است.
کریمی‌مخصوص بیان داشت: همچنین در راستای مبارزه با سل گاوی تعداد 32 هزار و 524 رأس دام زیر تست توبرکولین قرار گرفت و از این تعداد 152 رأس آلوده تشخیص داده شده که طبق مقررات به کشتارگاه اعزام شده است.
وی تعداد لاشه‌های گوشت بازرسی شده از گاو، گوساله، گوسفند و بز را در شش ماهه نخست سال جاری 73 هزار و 476 لاشه دانست و ادامه داد: از لاشه‌های بازدید شده 57 هزار و 566 کیلوگرم گوشت ضبط و معدوم شده است.
مدیرکل دامپزشکی همدان اذعان کرد: در این مدت تعداد 6 هزار و 261 سگ گله و صاحب‌دار نیز علیه بیماری هاری واکسیناسیون شده‌اند.
وی در پایان در خصوص کنترل، بازرسی و نظارت بر مواد خام دامی در سطح استان گفت: 29 هزار و 454 واحد توزیع، نگهداری، بسته‌بندی و عرضه فرآورده‌های خام دامی مورد بازدید قرار گرفته که میزان 21 هزار و 891 کیلوگرم از فرآورده‌های بازرسی شده غیر قابل مصرف، ضبط و تعداد 41 مورد به مراجع قضایی ارجاع و 36 مرکز عرضه متخلف نیز با کمک نیروی انتظامی پلمب شده است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول