اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

زنجیره صنعت طیور در مازندران کامل است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: مازندران تنها استانی است که زنجیره صنعت طیور در آن کامل است.

زنجیره صنعت طیور در مازندران کامل است
به گزارش خبرگزاری فارس از قائمشهر، رضا عظیمی ظهر امروز در آیین گشایش هشتمین نمایشگاه دام و طیور، شیلات و آبزیان که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان مازندران در قائمشهر برگزار شد، جایگاه مازندران را در بخش تولیدات کمی و کیفی فرآورده‌های دام و طیور کشور ممتاز خواند و میزان تولید سالانه جوجه گوشتی را در این استان 285 میلیون قطعه و میزان استحصال گوشت سفید را 185 هزار تن عنوان کرد.
وی با اشاره به مقام نخست مازندران در تولید گوشت سفید و جوجه یک روزه خاطرنشان کرد: مازندران رتبه سوم تولید شیر خام و رتبه پنجم تولید گوشت کشور را در اختیار دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران هزینه پرورش مرغ گوشتی را در این استان حدود 10 درصد کمتر از سایر استان‌های کشور دانست و افزود: میزان تلفات در صنعت پرورش مرغ گوشتی استان چهار درصد کمتر از دیگر استان‌ها است.
عظیمی با تاکید بر اینکه مازندران تنها استانی است که زنجیره صنعت طیور در آن کامل است، اظهار داشت: با وجود همه این شرایط، صنعت دام و طیور و صنایع تبدیلی استان به تکنولوژی روز دنیا دسترسی ندارند.
وی نوسانات بازار را عامل مهم تهدید در فرآیند تولید و بخش بازرگانی عنوان و تصریح کرد: برای پایدار ماندن تولید باید به سوی کشاورزی دانش بنیان حرکت کنیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران رعایت نکردن بهداشت در کار را مشکل اساسی در فرآیند تولید دانست و افزود: برای توانمندی در این بخش باید ساختارهای لازم را داشته باشیم که تبادل نظر در نمایشگاه‌ها، راه توسعه پایدار و تولید اقتصاد هدفمند را برای فعالان صنعت طیور هموار می‌سازد.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول