اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دامپزشکی اردبیل:

36 میلیون قطعه طیور در اردبیل واکسینه شدند

خبرگزاری فارس: سرپرست دامپزشکی استان اردبیل گفت: از اول امسال تاکنون بیش از 36 میلیون قطعه طیور صنعتی در استان اردبیل واکسینه شدند.

36 میلیون قطعه طیور در اردبیل واکسینه شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق صالحی عصر امروز در مراسم گرامیداشت هفته دامپزشکی در اردبیل اظهار داشت: با این اقدام سلامت بسیاری از واحدهای صنعتی نگهداری طیور برقرار شده و طرح‌های توسعه‌ای نیز در این زمینه در دست اقدام است.
وی تصریح کرد: استان اردبیل از نظر تولید جوجه یک‌روزه برترین استان کشور است و پوشش بهداشتی واحد تولید جوجه یک‌روزه استان نیز بر عهده دامپزشکی است.
صالحی از نظارت شرعی بر ذبح دام در کشتارگاه‌ها خبر داد و خاطر نشان کرد: ذبح دام در کشتارگاه‌های اردبیل زیر نظر ناظر شرعی و بهداشتی انجام می‌شود.
این مسئول با ابراز نگرانی مردم از ذبح غیرقانونی دام و کشتارهای غیرمجاز اضافه کرد: مردم نباید نگرانی در این زمینه داشته باشند چرا که ذبح تمام دام‌ها در کشتارگاه‌های استان بهداشتی، قانونی و شرعی صورت گرفته و در این زمینه برخی شایعات نیز بی‌پایه و اساس است.
وی نظارت دامپزشکان استان را در نیمه‌اول امسال بر کشتار دام‌های سبک و سنگین و طیور را خاطر نشان کرد و ادامه داد: در چهار کشتارگاه استان در نیمه‌اول امسال بالغ بر 4 میلیون و 957 هزار قطعه طیور کشتار شده و راهی بازار مصرف شده است.
صالحی گفت: از این تعداد کشتار طیور بالغ بر 9 هزار و 900 تن گوشت سفید تولید و استحصال شده و به مصرف شهروندان اردبیلی رسیده است.
به گزارش فارس، سرپرست دامپزشکی استان با اشاره به صادرات 35 تن عسل و 319 هزار کیلوگرم پودر گوشت از اردبیل افزود: در این زمینه برخی فعالیت‌ها و اقدام پیگیری می‌شود که انتظار داریم استان اردبیل به قطر صادرات محصولات و فرآورده‌های خام دامی تبدیل شود.
وی در ادامه سخنان خود این استان را هفتمین استان کشور از نظر جمعیت دامی اعلام کرد و اظهار داشت: ‌بیش از 6 میلیون واحد دامی در استان اردبیل وجود دارد که با انجام واکسیناسیون‌های به موقع در حال حاضر در مقابله و از بین رفتن آثار بسیاری از بیماری‌ها نظیر سل به نقطه صفر رسیده‌ایم.
صالحی همچنین از سمپاشی جایگاه‌های دام در استان خبر داد و تصریح کرد: جایگاه 300 هزار واحد دامی در استان اردبیل سمپاشی شده که بالغ بر 560 هزار متر مربع را شامل می‌شود.
وی در ادامه سخنان خود با گرامیداشت هفته دامپزشکی به شعار تعیین شده امسال با عنوان دامپزشکی محور سلامت غذا برای ساکنان سیاره زمین اشاره کرد و ادامه داد: یکی از رویکردهای نظام دامپزشکی در کشور و استان اردبیل تقویت زیرساخت‌های تأمین سلامت انسان و تک‌تک افراد جامعه است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول