اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره شیلات صومعه‌سرا خبر داد:

پرورش 150 هزار قطعه ماهی زینتی در صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: رئیس اداره شیلات صومعه‌سرا گفت: امسال تاکنون 150 هزار قطعه از انواع ماهیان زینتی و اکواریومی در صومعه‌سرا تکثیر و پرورش یافته است.

پرورش 150 هزار قطعه ماهی زینتی در صومعه‌سرا
رضا شاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در صومعه‌سرا اظهار داشت: صومعه‌سرا با تولید و پرورش انبوه گونه‌های مختلف ماهی، دومین شهرستان ممتاز و پیشتاز در بخش آبزی‌پروری گیلان محسوب می‌شود.‌
وی وجود 56 درصد از مساحت تالاب بین‌المللی انزلی و رودخانه‌های دائمی و فصلی را نشانه قابلیت‌های خوب و مناسب آبزی‌پروری در صومعه‌سرا برشمرد.
رئیس اداره شیلات صومعه‌سرا با اشاره به تولید سالانه ماهیان گرمابی و سردآبی در این شهرستان تصریح کرد: سالانه با همکاری آبزی پروران بالغ بر 3 هزار قطعه از انواع بچه ماهی گرمابی و 800 هزار قطعه بچه ماهی سردآبی در این شهرستان تولید و در بازار مصرف عرضه می‌شود.
این مسئول مزارع منفرد ماهیان گرمابی در صومعه‌سرا را بیش از یک‌هزار و 400 هکتار با تولید 7 هزار تن ماهی در سال عنوان کرد.
شاد یکی از مهم‌ترین بخش آبزی‌پروری در گیلان را مختص به ماهیان زینتی یا اکواریومی خواند و گفت: امسال بالغ بر 150 هزار قطعه از انواع ماهیان زینتی در صومعه‌سرا تکثیر و پرورش یافته است.
وی ادامه داد: یک کارگاه تولید ماهی زینتی جدید نیز با ظرفیت 150 هزار قطعه تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد که موجب رونق زیادی در بخش پرورش ماهیان زینتی در استان می‌شود.
رئیس اداره شیلات صومعه‌سرا، گوپی، مولی، فایتر، گلدفیش و کوی را از جمله ماهیان زینتی پرورشی در این شهرستان ذکر کرد.
این مسئول با اشاره به اجرای پروژه‌های عمرانی در بخش آبزی‌پروری در سال جاری، خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون پنج پروژه تولیدی و عمرانی شیلات همزمان با هفته دولت در صومعه‌سرا به بهره‌برداری رسیده است.
شاد سه پروژه از پروژه‌های مذکور را مربوط به پرورش ماهی قزل‌آلا و دو پروژه را شامل پرورش دو منظوره ماهی در آب‌بندان‌ها اعلام کرد و گفت: سه پروژه پرورش ماهی قزل‌آلا با ظرفیت تولیدی 25 تن در سال است.
رئیس اداره شیلات صومعه‌سرا، صدور مجوزهای لازم پرورش ماهی برای آبزی پروران، اجرا و نظارت پروژه ماهی‌دار کردن آب‌بندان‌ها، اجرا و نظارت بر پروژه کشت توام برنج و ماهی و نظارت بر پروژه‌های کشت دوم قزل‌آلا در شالیزارها را از دیگر اقدام‌های اداره شیلات صومعه‌سرا در سال جاری ذکر کرد.
وی از وجود 306 پهنه آب‌بندان در سه بخش مرکزی، گوراب زرمیخ و تولمات صومعه‌سرا خبر داد و متذکر شد: از این تعداد بالغ بر 125 پهنه آب‌بندان فعال است.
شاد با اشاره به آب‌بندان‌های ماهی‌دار شده در سال جاری بیان داشت: 26 پهنه آب‌بندان با مساحت 86.4 هکتار در سال جاری ماهی‌دار شده‌اند که بالغ بر 138 هزار و 240 قطعه ماهی در آنها پرورش و تولید می‌شود.
رئیس اداره شیلات صومعه‌سرا اذعان داشت: تا پایان امسال از این مقدار آب‌بندان، حدود 256.2 تن ماهی تولید می‌شود.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول