اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان خواستار شد؛

احداث فرودگاه اضطراری در کوهبنان

خبرگزاری فارس: فرماندار کوهبنان گفت: مسئولان نسبت به احداث فرودگاه اضطراری، رفع نقاط حادثه‌خیز در کوهبنان و اختصاص اعتبار لازم اقدام کنند.

احداث فرودگاه اضطراری در کوهبنان
منصور متقی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کوهبنان اظهار داشت: زلزله، سیل، سونامی و آتشفشان از جمله بلایای طبیعی و واقعیت‌های انکارناپذیری هستند که در هر کشور و جامعه‌ای ممکن است به وقوع بپیوندند لذا باید برای مقابله با آن پیشگیری‌های لازم را در دستور کار قرار دهیم و به آن توجه کنیم.
وی با اشاره به حوادثی که طی سال‌های گذشته به ویژه زلزله شهرستان‌های زرند و بم و سیل‌های جنوب کرمان که دامنه و وسعت خسارات مالی و جانی آن بالا بود، افزود: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که بتوان این حوادث را در زمان حادثه و پس از آن کنترل کرد.
متقی بیان کرد: شهرستان کوهبنان در کمربند زلزله قرار دارد و در مجموع منطقه‌ای خطرپذیر است که امکان پیش‌بینی دقیق برای تعیین وقوع زلزله وجود ندارد، اما تنها کاری که می‌توان انجام داد، آمادگی لازم برای عملیات امداد و نجات در زمان وقوع حادثه است.
فرماندار کوهبنان گفت: با توجه به حادثه‌خیز بودن منطقه کوهبنان هر 15 روز یک‌بار جلسه‌های ستاد بحران و لحظه صفر تشکیل و تمام امکانات و شرایط به طور صحیح مورد بررسی قرار می‌گیرند تا در زمان حادثه مدیریت بحران دچار بحران نشود و خدمت‌رسانی به نحو احسن انجام شود.
متقی گفت: از طرفی نحوه آمادگی اداره‌ها و دستگاه‌های دولتی در تسریع فعالیت‌های زمان حادثه و آموزش‌های مورد نیاز شهروندان کوهبنانی برای خدمت‌رسانی مطلوب‌تر و نجات جان مصدومان مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار گیرد.
وی تصریح کرد: برای امدادگری در شرایط بحران با توجه ویژه دولت خدمت‌گزار سالن بحران در مرکز شهرستان احداث شده تا اقلام امدادی و مواد غذایی مورد نیار در شرایط وقوع حادثه را تأمین کند.
فرماندار کوهبنان از مسئولان استان در حوادث غیرمترقبه به ویژه استاندار درخواست کرد تا نسبت به احداث فرودگاه اضطراری و رفع نقاط حادثه‌خیز و اختصاص اعتبار لازم برای حل مشکلات مربوط به راه‌های مواصلاتی کوهبنان اقدام کنند و گفت: اجرای این فعالیت‌ها در زمان حادثه خدمات‌رسانی مطلوب‌تری را ممکن می‌کند.
انتهای پیام/آ30
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول