اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ملایر در مجلس:

فرودگاه مشترک ملایر - نهاوند - بروجرد هنوز معطل است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ملایر در مجلس‌ گفت: شروع عملیات اجرایی فرودگاه در منطقه‌ای مشترک در سه‌راهی ملایر - نهاوند و بروجرد که سال‌هاست معطل مانده از خواسته‌های مردم شهرستان از هیئت دولت است.

فرودگاه مشترک ملایر - نهاوند - بروجرد هنوز معطل است
امین‌حسین‌ رحیمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به دور چهارم سفر رئیس جمهور به استان، خواستار تصویب مصوبات قابل اجرا شد و افزود: تعداد مصوبات باید طوری باشد که قابلیت اجرا داشته باشند در صورتی که در سفرهای قبلی برخی از پروژه‌ها معطل مانده است.
وی افزود: در واقع باید به سوی تصویب آن دسته از مصوباتی رفت که ساز و کار اجرای آن به طور دقیق در سطح استان و کشور فراهم شده باشد.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در حوزه شهرستان ملایر، آن را یکی از مصوبات سفر دانست و ادامه داد: مجلس شورای اسلامی ایجاد منطقه ویژه اقتصادی را به قانون تبدیل کرد ولی هنوز هیچگونه عملیات اجرایی برای تحقق این مهم در شهرستان انجام نشده است.
وی عنوان کرد: تأمین بودجه لازم برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان یکی از خواسته‌های ما در دور چهارم سفر رئیس جمهور به استان است.
به گفته رحیمی، شروع عملیات اجرایی فرودگاه ملایر که سال‌هاست معطل مانده را می‌توان از دیگر خواسته‌های مردم شهرستان از هیئت دولت برشمرد.
وی در ادامه سخنانش تصریح کرد: قرار بر این شده که فرودگاه در منطقه‌ای مشترک در سه‌راهی ملایر - نهاوند و بروجرد ایجاد شود.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: البته این مهم از ناحیه شهرستان بروجرد مورد مناقشه بوده چرا که آنها خواستار احداث این فرودگاه در منطقه خود هستند.
وی ادامه داد: این انتظار در حالی مطرح می‌شود که تمام مطالعات انجام شده در وزارت راه چه از نظر توجیه اقتصادی و چه از نظر فنی، این مهم را برای سه شهرستان در نظر گرفته است.
به گفته رحیمی این پروژه حدود 20 سال است که با وجود کلنگ‌زنی مکرر از سوی چند وزیر، هنوز اجرایی نشده است.
وی بیان کرد: به نظر می‌رسد در وهله نخست، هیئت دولت باید احداث فرودگاه در منطقه تعیین شده را به صراحت جزء مصوبات خود بیاورد و از سوی دیگر اجرای آن را به عنوان مصوبه مطرح کند.
نماینده مردم ملایر در مجلس گفت: آبرسانی از سد کلان به ملایر برای تأمین آب شرب نیز از دیگر مواردی است که باید بودجه مناسبی برای آن در نظر گرفته شود.
وی اختصاص بودجه به منظور تأمین آب شرب روستایی را از دیگر مطالبات استان خواند و تصریح کرد: بهسازی روستاها نیز از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
رحیمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرارسیدن فصل سرما و سکونت برخی از مردم در مناطق سردسیر اظهار کرد: بنده معتقدم دولت باید پایه‌ تعیین شده برای قیمت گاز مصرف خانگی را کمتر کند چرا که این به نفع مردم خواهد بود.
وی در پایان افزود: از نیمه دوم سال گذشته هنوز شاهد وجود قبض‌های گاز هستیم که پرداخت نشده چرا که به دلیل مبلغ بالای آن، قادر به پرداخت آن نیستند که باید برای این موضوع فکری شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول