اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و نظارت شرکت فرودگاه‌های کشور:

500 میلیارد ریال برای بهسازی فرودگاه‌ها هزینه شد

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و نظارت شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌های کشور گفت: طی امسال 500 میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها برای بهسازی و تجهیز فرودگاه‌ها هزینه شده است.

500 میلیارد ریال برای بهسازی فرودگاه‌ها هزینه شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، اصغر نورالله‌زاده بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از طرح‌های فرودگاه مرکز خراسان شمالی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس اظهار داشت: امسال برای بهسازی و تجهیز فرودگاه‌های کشور هزار میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده که این اعتبار در قالب تجهیزات، ماشین‌آلات، تأسیسات و ... پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه تاکنون 500 میلیارد ریال از این اعتبارات در سطح فرودگاه‌های کشور به منظور تجهیز و بهسازی صرف شده است، افزود: بقیه اعتبارات پیش‌بینی شده نیز تا پایان سال پس از وصول درآمدهای شرکت فرودگاه‌های کشور در فرودگاه‌ها هزینه خواهد شد.
مدیرکل دفتر برنامه و بودجه شرکت فرودگاه‌های کشور شمار فرودگاه‌های سطح کشور را 54 فرودگاه عنوان کرد و گفت: 6 فرودگاه جدید نیز از محل منابع عمومی و همچنین شرکت فرودگاه‌ها در دست اجرا است.
وی با اشاره به برنامه ریزی شرکت فرودگاه‌ها برای ارتقای شاخص‌ها در سه بخش اعزام و پذیرش مسافر، نشست و برخاست هواپیماها و جا به جایی بار تصریح کرد: با تحقق این برنامه درآمدهای شرکت فرودگاه‌های کشور نیز افزایش خواهد یافت.
قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و نظارت شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه خدمات فرودگاهی در 40 فرودگاه کشور با 80 درصد تخفیف به شرکت‌های هواپیمایی ارائه می‌شود، افزود: در صورت حذف این تخفیفات بسیاری از فرودگاه‌های کشور به سود‌دهی خواهند رسید.
وی اظهار داشت: هم‌اکنون در فرودگاه مهرآباد خدمات فرودگاهی با 20 درصد تخفیف، در فرودگاه‌های مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز با 40 درصد تخفیف و در 6 فرودگاه نیز این خدمات با 60 درصد تخفیف ارائه می‌شود.
به گفته مدیرکل دفتر برنامه و بودجه شرکت فرودگاه‌های کشور، در تمام فرودگاه‌ها خدمات فرودگاهی با 80 درصد تخفیف ارائه شده به پرواز های داخل در مقایسه با پروازهای خارجی با 77 درصد تخفیف در نرخ برابری ارز به ریال انجام می‌شود که این شرکت را با عدم سوددهی مواجه کرده است.
وی خاطرنشان کرد: بسیاری از خدمات هواپیمایی به هواپیماهای نظامی توسط شرکت فرودگاه‌های کشور نیز به صورت رایگان ارائه می‌شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول