اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور؛

برج موبایل در فرودگاه همدان افتتاح شد

خبرگزاری فارس: به منظور تسهیل در سرویس‏‏دهی پروازهای ورودی، خروجی و عبوری با حضور مدیرعامل شرکت فرودگاه‏‏های کشور برج موبایل (پرتابل) در فرودگاه همدان افتتاح شد.

برج موبایل در فرودگاه همدان افتتاح شد
 به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، طی بازدید‏‏های مکرر مدیرعامل شرکت فرودگاه‏‏های کشور به همراه مدیران کل عملیاتی، ستادی و مشاوره‏‏ای از فرودگاه همدان در راستای عملیاتی کردن طرح‏‏های توسعه این فرودگاه امروز برج موبایل (پرتابل)، با حضور سرپرست معاونت عمرانی استانداری، مدیر فرودگاه همدان و تنی چند از مسئولان استانی افتتاح شد.
برج موبایل فرودگاه همدان طی 45 روز با اختصاص 700 میلیون ریال اعتبار و تزریق تجهیزات و تأسیسات ارتباطی از ستاد فرودگاه‏‏های کشور به ارزش هزار و 200 میلیون ریال با پیشرفت صد درصدی به اتمام رسید و افتتاح شد.
با احداث برج پرتابل اطلاعات از طریق این سامانه به برج مراقبت و هواپیماهای ورودی، خروجی و عبوری با سرعت بیشتر و کیفیت بهتر منتقل می‏‏شود و در نتیجه تسهیل در سرویس‏‏دهی به وقوع خواهد پیوست.
برج موبایل به صورت موقت قبل از ایجاد برج تکنیکال بلاک فرودگاه همدان که از طرح‏‏های توسعه فرودگاه در برنامه پنجم محسوب می‏‏شود، احداث شده است و تمام امکانات این برج برابر با استانداردهای جهانی است.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‏‏های کشور در حاشیه این مراسم در گفت‏‏وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: این طرح زودتر از سایر فرودگاه‏‏های دیگر عملیاتی شد که علاوه بر رفع نیاز فعلی مجموعه در ارتقای پروازهای محلی و منطقه‏‏ای نیز می‏‏تواند تأثیر بسزایی داشته‏‏ باشد.
محسن اسماعیلی ادامه داد: با اصلاح، توسعه و افزایش سطوح پروازی و همچنین احداث برج تکنیکال بلاک جدید، فرودگاه همدان به عنوان هاب منطقه می‏‏تواند فعالیت‏‏های خود را چند برابر کند و زمینه لازم به منظور استفاده از صنعت حمل و نقل هوایی را نیز در خود به وجود بیاورد.
وی تصریح کرد: در آینده‏‏ای نزدیک با حضور مقام عالی وزارتخانه در فرودگاه همدان کلنگ‌زنی و آغاز عملیات احداث برج مراقبت جدید، ترمینال زیارتی و توسعه، اصلاح و افزایش سطوح پروازی انجام می‏‏شود که این پروژه‏‏ها اعتباری را بالغ بر 23 میلیارد تومان به خود اختصاص داده است.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‏‏های کشور با اشاره به برقراری پروازهای حج تمتع در فرودگاه همدان گفت: برقراری پروازهای بدنه بزرگ منوط به آماده شدن سطوح پروازی است که در حال حاضر هواپیماهای مشخص شده حج و زیارت و عربستان سعودی در باند فعلی فرودگاه نمی‏‏تواند نشست و برخاست کند.
وی تأکید کرد: با اصلاح و توسعه سطوح پروازی پذیرش پروازهای بدنه بزرگ و ایرباس فراهم خواهد شد که طبق زمان‏‏بندی انجام شده تا پایان سال 92 پروازهای حج تمتع در فرودگاه همدان برقرار می‏‏شود.
سرپرست معاونت عمرانی استانداری همدان نیز در حاشیه این مراسم در گفت‏‏وگو با خبرنگار فارس خاطرنشان کرد: طبق توافقنامه‏‏ای که بین استان و فرودگاه‏‏های کشور منعقد شده است میزان بودجه‏‏های اختصاص یافته به طرح‏‏ها و پروژه‏‏های توسعه فرودگاه همدان به نسبت معینی توسط استان و شرکت فرودگاه‏‏های کشور پرداخت می‏‏شود.
خسرو سامری اضافه کرد: به منظور ساخت برج تکنیکال بلاک، تطویل و اصلاح سطوح پروازی فرودگاه همدان به ترتیب 5/7 و 13 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که بالغ بر  5 و 10 میلیارد تومان اعتبار از طریق اعتبارات استانی هزینه می‏‏شود.
وی با بیان اینکه همدان توسط گمرک به عنوان مرز بین‏‏المللی تعریف شده است، افزود: با راه‏‏اندازی پروازهای بین‏‏المللی در فرودگاه همدان امکان واردات و صادرات کالا به ویژه در حوزه صنعت مهیا می‏‏شود و می‏‏توان بسیاری از قطعات مهم صنعتی را در کنار سایر اقلام از سایر کشورها به داخل وارد کرد.
سرپرست معاونت عمرانی استانداری همدان گفت: در حال حاضر تنها اکتفا کردن به پروازهای تهران توجیه‏‏پذیر نیست و باید شرایط را برای برقراری و افزایش پروازهایی نظیر مشهد، کیش و شمال کشور فراهم کرد.
وی ابراز کرد: فرودگاه همدان به لحاظ نزدیکی با پایتخت می‏‏تواند جایگزین مناسبی به منظور پشتیبانی از فرودگاه تهران باشد چرا که در حال حاضر جایگزین برای فرودگاه مرکز مورد نیاز است.
سامری تأکید کرد: هم اکنون تفاهمنامه‏‏ای با شرکت هواپیمایی "هما" بسته شده است که اگر تجهیزات مورد نیاز و دفاتر پذیرش پرواز در همدان مهیا شود شاهد برقراری پروازهای بین‏‏المللی با تردد هواپیماهایی از سایر شرکت‏‏های بزرگ نظیر "کیش ایر" و "ماهان" خواهیم بود.
در ادامه مدیر فرودگاه همدان نیز در گفت‏‏وگو با خبرنگار فارس خاطرنشان کرد: سه پروژه بزرگ با اختصاص اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال که شامل بهسازی سطوح پروازی، ترمینال زیارتی در 4 هکتار و برج تکنیکال بلاک در 2 هکتار می‏‏شود در آبان ماه با حضور مقام عالی وزارت‏خانه کلنگ‏‏زنی خواهد شد.
علی کیخایی با تأکید بر اینکه فرودگاه همدان ظرف سه سال آینده به مرتبه ایده‏‏ال و شرایط مطلوب دست می‏‏یابد، تصریح کرد: هم‏‏اکنون اولویت و برنامه‏‏ریزی فرودگاه برقراری پروازهای حج تمتع در کوتاه‌ترین زمان ممکن است چرا که این طرح از مطالبات جدی مردم همدان مصوبات برنامه پنجم توسعه به شمار می‏‏رود.
وی افزود: تلاش بر این است تا با اجرای طرح‏‏های توسعه‏‏ای فرودگاه همدان در شش ماهه دوم سال جاری پروازهای زیارتی همچنان حفظ شود که عملیاتی شدن این کار بستگی به استانداردها و برنامه‌ریزی‏‏هایی که از قبل صورت گرفته است دارد.
مدیر فرودگاه همدان ادامه داد: با اجرای پروژه‏‏های عمرانی مختلف به ویژه پروژه میادین پروازی که شامل توسعه، تطویل و اصلاح شیب باند می‏‏شود تلاش خواهیم کرد که در صورت امکان پروازها از محل‏‏های دیگری مانند پایگاه نوژه برقرار شود.
وی با اشاره به پیشرفت پروژه‏‏های در حال اجرا تأکید کرد: پروژه تأسیسات مرکزی فرودگاه همدان بالغ بر 97 درصد، انتقال آنتن‏‏های NDB برج تکنیکال بلاک جدید 80 درصد و برج موبایل با پیشرفت صد درصدی روبه‌رو است.
 
- - - - - - - - - - - - - - - - -
گزارش: علیرضا بهرامی‌مجد
- - - - - - - - - - - - - - - - -
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول