اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس گروه عمران و برنامه‌ریزی فرمانداری آباده خبر داد:

توقف اجرای پروژه فرودگاه آباده

خبرگزاری فارس: رئیس گروه عمران و برنامه‌ریزی فرمانداری شهرستان آباده گفت: اجرای پروژه احداث فرودگاه شهر آباده که از سال 1374 آغاز شده، با پیشرفت فیزیکی 35 درصدی همچنان متوقف مانده است.

توقف اجرای پروژه فرودگاه آباده
به گزارش خبرگزاری فارس از آباده، محمد جمالی در جلسه‌ای که با حضور فرمانداران، نمایندگان مجلس و اعضای شوراهای اسلامی شهرستان‌های آباده، اقلید، بوانات، خرمبید و ابرکوه به منظور بررسی مشکلات فرودگاه شمال فارس در آباده برگزار شد، اظهار داشت: عملیات اجرایی این پروژه از سال 1374 با اختصاص زمینی به مساحت 257 هکتار در تقاطع پنج شهرستان آباده، اقلید، بوانات، خرمبید و ابرکوه آغاز و تاکنون با پیشرفت فیزیکی 35 درصد متوقف شده است.
وی افزود: برای تکمیل این فرودگاه نیاز به اعتبارات ملی بالغ بر 80 میلیارد ریال بوده و بر اساس طرح مطالعاتی این فرودگاه باندی به طول 3 هزار و 300 و عرض 45 متر در نظر گرفته شده است.
رئیس گروه عمران و برنامه‌ریزی فرمانداری شهرستان آباده اضافه کرد: 2 هزار متر از طول این باند در حدود 10 سال قبل آسفالت شده و برای بهره‌برداری نیاز به دو لایه روکش آسفالت دارد.
جمالی ادامه داد: این فرودگاه برای هواپیماهای ایرباس 320 با ظرفیت 150 مسافر و فوکر 100 با ظرفیت 107 مسافر طراحی شده است.
در ادامه این جلسه نعمت‌الله خرسندی سرپرست فرمانداری آباده در سخنانی وحدت و همدلی را گام نخست در رسیدن به موفقیت در یک کار گروهی دانست و گفت: یکی از عناصر مؤثر در پیروزی و موفقیت در جامعه وحدت و همدلی بوده و است و ما در سایه وحدت می‌توانیم در رشد اقتصادی، رفاه مردم و توسعه منطقه مؤثر باشیم.
وی افزود: شهرستان‌های شمال فارس از ویژگی‌های خوب و ظرفیت و توانمندی بالایی برای پیشرفت در پروژه‌های ملی مانند فرودگاه برخوردارند که باید از این ظرفیت به نحو شایسته‌ای بهره برد.
در این جلسه فرمانداران و نمایندگان مجلس شهرستان‌های آباده، اقلید، بوانات، خرمبید و ابرکوه هر کدام به طور جداگانه ضمن ارائه پیشنهاداتی در مورد راه‌اندازی پروژه فرودگاه شمال فارس آمادگی خود را برای همکاری در این مورد اعلام کردند.
تشکیل کمیته پیگیری موضوع فرودگاه شمال فارس با عضویت یک نفر از این شهرستان‌ها و تشکیل جلسه بعدی در شهرستان اقلید از جمله تصمیمات این جلسه بود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول