اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ثروتی:

طرح‌های توسعه فرودگاه بجنورد از برنامه عقب است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس گفت: اجرای طرح‌های توسعه فرودگاه بجنورد به سبب تأخیر در ابلاغ اعتبارات از برنامه عقب است.

طرح‌های توسعه فرودگاه بجنورد از برنامه عقب است
موسی‌الرضا ثروتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: اعتبار 350 میلیارد ریالی پروژه‌های فرودگاه بجنورد برای سال 89 و 90 تعریف شده بود که عملاً این پروژه با یک سال تأخیر آغاز شد.
وی با بیان اینکه اکنون اجرای پروژه‌های گسترش باند و ساخت ترمینال فرودگاه به خوبی در حال انجام است، تصریح کرد: چندی قبل طی مکاتباتی که با عزیزی معاون نظارت راهبردی رئیس جمهور داشتیم، مقرر شد تا اعتبارات بودجه جدول 12 به وزارت راه ابلاغ تا این اعتبارات سریع‌تر در اختیار فرودگاه قرار بگیرد.
ثروتی با بیان اینکه اکنون فرودگاه بجنورد استانداری و راه و ترابری برای اختصاص اعتبارات کامل این فرودگاه در حال پیگیری هستند، گفت: امیدواریم تا با همکاری معاونت بودجه معاونت نظارت برنامه‌ریزی این اعتبار به طور کامل به استان اختصاص یابد.
وی با بیان اینکه آزادسازی‌های معابر فرودگاه نیز با تأخیر در حال انجام است، تصریح کرد: برای گسترش باند یک‌هزار و 200 متری این فرودگاه دست‌کم باید 60 هکتار زمین تملک شود، از این رو به نظر می‌رسد تملک این اراضی باید سریع‌تر انجام و تکلیف مالکیت مشخص شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقرر بود تا در مرحله اول 30 میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح توسعه فرودگاه و گسترش باند به مالکان واحدهای مسکونی پرداخت شود، تصریح کرد: به دلیل عدم آماده شدن قراردادها این موضوع با تأخیر در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه به مالکان اراضی پایین دست فرودگاه نیز زمینی معوض در شهرک حکمت واگذار خواهد شد، افزود: در کارشناسی‌های اراضی باید به گونه‌ای عمل شده تا حق مردم تضییع نشود.
ثروتی در عین حال از تمام مسئولان و دست‌اندرکاران اجرای طرح‌های فرودگاه بجنورد اعم از؛ اداره کل راه و ترابری و فرودگاه بجنورد، استانداری، فرمانداری، پیمانکاران و... به خاطر اجرای این مصوبه رئیس جمهور قدردانی کرد.
تنها فرودگاه خراسان شمالی در غرب بجنورد در فضایی به وسعت 240 هکتار احداث شده است.
بر اساس طرح گسترش باند فرودگاه قرار است تا وسعت فرودگاه بجنورد به 300 هکتار افزایش یابد.
این فرودگاه در سال 75 با انجام پروازهای فوکر فعالیت خود را آغاز کرد.
هم‌اکنون روزانه یک پرواز از تهران به بجنورد و بالعکس انجام می‌شود.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول