اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیمه نخست امسال صورت گرفت؛

کاهش ۴ درصدی تصادفات درون شهری خوزستان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهور خوزستان از کاهش ۴ درصدی تلفات در تصادفات درون شهری استان در نیمه نخست امسال خبر داد.

کاهش ۴ درصدی تصادفات درون شهری خوزستان
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز مهران کرانیان ظهر امروز در شورای ترافیک خوزستان گفت: تعداد کشته‌شدگان تصادفات درون شهری استان در شش ماهه نخست امسال به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۴ درصد کاهش داشته است.
وی افزود: تعداد کشته شدگان تصادفات درون شهری در سال گذشته نیز کاهش ۸ درصدی داشت.
کرانیان تصریح کرد: اهواز، آبادان، دزفول، ماهشهر، خرمشهر و اندیمشک به ترتیب بیشترین کشته شدگان تصادفات درون شهری را دارند.
به گفته وی، تعداد تصادفات در فروردین ماه امسال افزایش نشان می‌داد اما به تدریج کاهش یافته به طوری که در شهریور ماه ۲۸ درصد کاسته شده است.
عضو شورای ترافیک استان تصریح کرد: بیش از ۶۰ درصد تصادفات درون شهری مربوط به عابران پیاده است که در بزرگراه‌هایی چون پاسداران و آیت‌الله بهبهانی رخ می‌دهد.
وی با تاکید بر آموزش و ترویج فرهنگ ترافیک اظهار داشت: در این مدت در مهدکودک‌ها، مراکز پیش دبستانی، مدارس و دانشگاه‌ها و ادارات دوره‌های آموزشی برگزار شده است علاوه بر این همایش بزرگ همیاران پلیس، همایش فرهنگ‌یاران ترافیک و زنگ انضباطی نیز برگزار شده است.
وی همچنین گفت: خوزستان جزو معدود استان‌هایی است که مجوز برگزاری دوره کار‌شناسی را دارد که استان‌های چهار محال و بختیاری، کهکیلویه و فارس را پوشش می‌دهد، بر همین اساس سومین دوره در پارک حجاب سه روز است که آغاز شده است.
کرانیان در ادامه از افزایش ۳۸ درصدی توقیف موتورسیکلت‌ها و افزایش ۲۹ درصدی توقیف خودروهای متخلف در نیمه نخست امسال خبر داد و با ارائه گزارشی از برخورد با تخلفات رانندگی در این مدت اظهار داشت: در این مدت برخورد با سرعت غیرمجاز ۱۳۶ درصد افزایش، برخورد با سبقت غیرمجاز ۷ درصد افزایش، برخورد با موتورسواران متخلف ۴۵ درصد افزایش، برخورد عدم استفاده از کمربند ایمنی ۶ درصد افزایش، برخورد با عدم رانندگی بین خطوط ۵۴ درصد افزایش، برخورد با عدم رعایت فاصله ۲۲ درصد افزایش، برخورد با استفاده از تلفن همراه در زمان رانندگی ۳۱ درصد افزایش داشته است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول