اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی:

مرگ ناشی از سلاح سرد 23 درصد کاهش یافت/کاهش 8.8 درصدی مرگ و میر در اثر تصادفات

خبرگزاری فارس: مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی، از کاهش 23 درصدی مرگ‌های ناشی از سلاح‌های سرد در استان در شش ماهه اول سال خبرداد.

مرگ ناشی از سلاح سرد 23 درصد کاهش یافت/کاهش 8.8 درصدی مرگ و میر در اثر تصادفات
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، بهرام صمدی‌راد صبح امروز در سمینار سراسری ضمان و مسئولیت پزشکی از توسعه فعالیت پزشک قانونی در استان خبرداد.
وی گفت: اداره کل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی دارای 21 مرکز در شهرهای استان و سه مرکز در تبریز است. صمدی‌راد ادامه داد: 109 نفر پرسنل به صورت رسمی، قراردادی و پیمانی در این مرکز فعال هستند.
مدیر کل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی یادآور شد: معاینات بالینی این مرکز در استان در سال گذشته نزدیک به 100 هزار نفر بوده است که به نسبت سال قبل از آن رشد هشت درصدی در معاینات وجود داشته است.

کاهش 6 درصدی معاینات بالینی
وی بیان کرد: در شش ماهه امسال رشد منفی شش درصدی را در معاینات بالینی شاهد بوده‌ایم و در بخش معاینات اجساد نیز رشد 2.3 درصدی در بخش معاینات اجساد داشته‌ایم.
مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی گفت: امسال به نسبت سال گذشته شاهد کاهش 8.8 درصدی مرگ و میر در اثر تصادفات هستیم.

افزایش 28.9 درصدی در زمینه مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن
وی، از کاهش 23 درصدی مرگ‌های ناشی از سلاح‌های سرد در استان خبرداد و افزود: در شش ماهه امسال افزایش 28.9 درصدی در زمینه مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن را شاهد هستیم که با توجه به عدم فرارسیدن فصل سرما این رشد مرگ و میر تاسف‌آور بوده و باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.
مدیر کل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی همچنین با اشاره به خرید دستگاه‌های مدرن در زمینه سم‌شناسی بیان کرد: با استفاده از نیروی انسانی ماهر در این زمینه رشد قابل توجهی داشته و آزمایش‌ها با حداقل خطا انجام می‌شود.
وی اضافه کرد: آذربایجان‌شرقی در زمینه بررسی تعداد پرونده‌های آزمایشگاهی دارای روند تصاعدی به نسبت استان‌های همجوار است.

راه‌اندازی آزمایشگاه‌های شهرستانی در 5 شهر
مدیر کل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی افزود: راه‌اندازی آزمایشگاه‌های شهرستانی در پنج شهر جزو اهداف این مرکز است که موجب کاسته شدن از بار ترافیکی مرکز استان خواهد شد.
وی با اشاره به کاهش اعتبارات استانی این مرکز در سال‌جاری بیان کرد: علاوه بر اعتبارات استانی اعتباراتی از نظر اعتبارات تملک دارایی کسب شده و در زمینه مسائل عمرانی این واحد سال جهشی را دارد. 
صمدی‌راد خاطرنشان کرد: واحد تخصصی غرب تبریز یکی از پروژه‌های ملی این مرکز است که در مراحل خوبی قرار داشته و تا چند ماه آینده از این مرکز تخصصی بهره‌برداری خواهد شد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول