اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی استان قزوین اعلام کرد:

تصرف عرصه‌های طبیعی توسط افراد سودجو

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: افزایش روز افزون جمعیت دامی و تصرف عرصه‌های طبیعی توسط افراد سودجو از جمله دلایل از بین رفتن عرصه‌های طبیعی است.

تصرف عرصه‌های طبیعی توسط افراد سودجو
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین، هاشم گودرزوند چگینی بیان کرد: فرهنگ‌سازی در زمینه کاهش اثرات بلایای طبیعی ضروری است و تمام دستگاه‌های مرتبط باید حداکثر توان خود را برای کاهش اثرات بلایای طبیعی به کار گیرند.
وی ادامه داد: آموزش عمومی نقش موثری در کاهش اثرات بلایای طبیعی و آرامش عمومی دارد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین اضافه کرد: با توجه به فرا رسیدن هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی تمام نهادهای مسئول در این زمینه باید تمام توان و تلاش خود را در راستای فرهنگ‌سازی و آگاه ‌سازی عمومی به کار گیرند.
وی خاطر‌نشان کرد: بروز سیل و زلزله در کنار تخریب منابع طبیعی و افزایش روز‌افزون جمعیت دامی و تصرف عرصه‌های طبیعی توسط افراد سودجو از جمله دلایل از بین رفتن عرصه‌های طبیعی است که باید در این زمینه تمهیداتی اندیشیده شود.
گودرزوند چگینی اضافه کرد: تثبیت بستر در حوزه منابع طبیعی باید با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط صورت گیرد تا شاهد کاهش چشمگیر وقوع خسارات در مواقع بحرانی ناشی از وقوع سیل باشیم.
وی اعلام کرد: حوادثی مثل سیل و زلزله که در سطح کشور، از احتمال وقوع بالاتر برخوردار است از طریق ساخت سدها، سیل بندها و بندهای انحرافی و آبخیزداری مناطق کوهستانی و شیبدار و نیز با ساخت منازل مسکونی مقاوم در سطح قابل ملاحظه‌ای کاهش می یابد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین خاطر‌نشان کرد: پیش آگاهی و پیشگیری در همه امور بهتر از مبارزه و درمان است، در بسیاری از مواقع پیشگیری صدمات و خسارات جانی و اقتصادی ناشی از این گونه بلایا را به حداقل ممکن رسانده و این مهم نیازمند آگاهی و شناخت آحاد جامعه است و باید در سطح جوامع انسانی بسط و گسترش بیشتری پیدا کند.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول