اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران:

مصرف برنج خارجی در دستگاه‌های دولتی ممنوع شد

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران گفت: با هدف حمایت از تولیدکنندگان داخلی، مصرف برنج‌های خارجی در دستگاه‌های دولتی ممنوع شد.

مصرف برنج خارجی در دستگاه‌های دولتی ممنوع شد
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سید علی اکبر طاهایی بعد از ظهر امروز در همایش گرامیداشت روز جهانی استاندارد با بیان اینکه جلوی واردات کالاهای خارجی ‌نامرغوب به مازندران گرفته شده است، بیان داشت: به منظور حمایت از تولیدات داخلی جلوی واردات کالاهای نامرغوب به مازندران گرفته و استفاده از برنج خارجی در دستگاه‌های اجرایی ممنوعیت دارد.
وی خاطرنشان کرد: رویکرد دولت در حمایت از تولیدات داخلی است و واحدهای تولیدی باید با کیفیت و استانداردسازی محصولات خود را ارتقا دهند.
استاندار مازندران با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی در کیفیت محصولات خود بکوشند، تصریح کرد: تولیدات با کیفیت در بازار رقابتی تهدید نمی‌شوند.
وی یادآور شد: سازمان استاندارد به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی و حمایت دستگاه‌های دولتی، زیر مجموعه نهاد رئیس جمهوری قرار گرفته است.
نماینده عالی دولت در مازندران به ورود کالاهای چینی به کشور اشاره کرد و گفت: کالاهای تولیدی و با کیفیت کشور چین مورد استقبال کشورهای توسعه یافته قرار گرفته است ولی تولیدات نامرغوب چین به کشور ما وارد می‌شود که باید جلوی اینگونه کالاها گرفته شود.
وی اظهار داشت: تعرفه‌گذاری روی برخی از کالاها موجب ارتقای کیفی نمی‌شود بلکه در این بخش ضرورت دارد تا واحدهای تولیدی با تجهیزات نوین و آموزش به روز کارکنان به افزایش کیفی تولیدات روی آورند.
طاهایی افزود: وزارت تعاون با شعار هر کارخانه یک دانشگاه و هر واحد صنفی یک کارگاه به تربیت نیروهای انسانی ماهر تاکید دارد تا کالاهای تولیدی با کیفیتی عرضه شود.
وی ادامه داد: کشور برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی باید در برخی از مقولات برنامه‌ریزی داشته باشد.
استاندار مازندران با بیان اینکه مازندران گردشگرپذیر است و صنعت یکی از راهبردهای توسعه این استان محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: استان مازندران در ارایه خدمات گردشگری ساده نظیر پذیرایی با مشکلات جدی مواجه است که در این بخش ضرورت بر آموزش و استانداردسازی دارد.
وی افزود: مازندران دارای ظرفیت بالایی در تولیدات کشاورزی به ویژه گل و گیاه است ولی گل‌های مصنوعی چینی جای گل‌های طبیعی را در منازل و ادارات گرفته است.
طاهایی اظهار داشت: استانداردسازی در بخش مبلمان شهری باید لحاظ شود در حالیکه مبادی ورودی شهرهای مازندران مطابق ضوابط استاندارد نیست.
دراین مراسم از واحدهای تولیدی برتر و مسئولان کنترل کیفیت واحدهای تولیدی تجلیل شد.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول