اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی محمودآباد:

مضرات سوزاندن کاه برنج اطلاع‌رسانی میشود

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد از اقدامات مناسب برای جلوگیری از سوزاندن کاه و کلش برنج در اراضی شالیزاری این شهر خبر داد.

مضرات سوزاندن کاه برنج اطلاع‌رسانی میشود
سلطان احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در محمودآباد اظهار داشت: یکی از اقداماتی که برخی از کشاورزان برای از بین بردن آفات زمین‌های کشاورزی پس از برداشت برنج انجام می‌دهند سوزاندن ساقه‌های برنج است.
وی تصریح کرد: این کار صدمات جبران‌ناپذیری به زمین‌ها وارد می‌کند و اخیراً جهاد کشاورزی محمودآباد اقدامات مناسبی را برای جلوگیری از این عمل انجام داده است.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد با بیان اینکه توان تولید و باروری خاک از فرایندهای فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی خاک است، خاطرنشان کرد: توازن پایدار این فرآیند به همراه مدیریت مناسب بهره‌برداری از خاک موجب تداوم باروری می‌شود و هرگونه اقدام برای برهم زدن این تعامل، اثراتی جبران‌ناپذیر به دنبال دارد.
احمدی اذعان داشت: این عمل خطرات و مشکلات بسیاری داشته از جمله اینکه از عامل عمده آلودگی شدید هوا و محیط زیست بوده و سبب ایجاد بیماری‌های ریوی و سرطان (خون، ریه و...) و گرمی غیرعادی هوای شهرها شده و باعث کاسته شدن مرغوبیت و حاصل‌خیزی خاک و ازبین رفتن باکتری‌های مفید آن می‌شود.
رئیس جهاد کشاورزی محمودآباد مهم‌ترین فعالیت‌های صورت گرفته درباره آشنایی کشاورزان با مضرات سوزاندن کاه کلش برنج در مزارع برنج توسط اداره ترویج مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد را تشکیل جلسات فنی، تنظیم و چاپ اطلاعیه ترویجی، برگزاری جلسات توجیهی با کارشناسان ناظر برنج درباره اهمیت موضوع مورد نظر، برگزاری کلاس‌های آموزشی ترویجی در روستاهای میرعلمده، علویکلای میرو تعاونی تولید خاتم الانبیا اورطشت عنوان کرد.
انتهای پیام/ن30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول