اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست جهاد کشاورزی نکا خبر داد:

آغاز خرید برنج تضمینی در شرق مازندران

خبرگزاری فارس: سرپرست جهاد کشاورزی نکا از آغاز خرید برنج تضمینی در شرق مازندران با محوریت شهرستان نکا خبر داد.

آغاز خرید برنج تضمینی در شرق مازندران
مهدی سلیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا بیان داشت: این مقدار از برنج از سطح  9 هزار و 770 هکتار از زمین‌های زیر کشت برنج در شهرستان نکا برداشت می‌شود.
وی با بیان اینکه خرید تضمینی برنج از کشاورزان نکایی آغاز شده است، افزود: دو مرکز خرید تضمینی ارقام پر محصول برنج در نکا فعالیت خود را آغاز کرده است که یکی از این دو مرکز در قسمتی از سیلوی نکا و دیگری در مرکز خرید کشت دانه‌های روغنی این شهرستان واقع شده است.
سرپرست جهاد کشاورزی نکا اظهار داشت: این دو مرکز برنج‌های شالیکاران را با نرخ مصوب دولتی خریداری می‌کنند که تاکنون قسمتی از سیلوی نکا که بدین منظور در نظر گرفته شده بود پر شده است همچنین کشاورزان باید برای تحویل برنج خود به شرکت کشت دانه‌های روغنی نکا واقع در چاله پل مراجعه کنند. 
وی  با اشاره به سطح زیر کشت برنج در سال‌های گذشته گفت: در سال‌های گذشته سطح زیر کشت برنج نکا، 10 هزار و 300  هکتار از اراضی بوده که امسال به دلیل سطح رها شده، خشکسالی و کمبود آب، این رقم به  9 هزار و 770 هکتار رسیده است.
سلیمی یادآور شد: با توجه به کاهش اراضی زیر کشت برنج در برداشت این محصول نیز با کاهش برداشت روبرو هستیم.
وی اضافه کرد: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده امسال از این مقدار زمین زیر کشت برنج، حدود 53 هزار تن شالی برداشت خواهد شد که به‌طور متوسط در هر هکتار بیش از پنج تن شالی برداشت می‌شود.
سلیمی با اشاره به خرید چهار هزار و 276 تن برنج از شالیکاران این شهرستان، خاطرنشان کرد: تاکنون  چهار هزار و 208 تن محصول برنج نوع شیرودی، 28 تن شفق، 38 تن ندا و بیش از یک تن فجر از شالیکاران نکایی خریداری شده است.
انتهای پیام/ و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول