اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی گیلان:

تولید برنج پر محصول پدافند غیرعامل است

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی گیلان گفت: تولید برنج پر محصول بهترین پدافند غیرعامل در خودکفایی کشور از واردات است.

تولید برنج پر محصول پدافند غیرعامل است
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اردشیر روحی بعد از ظهر امروز در نشست اعضای ستاد هماهنگی بزرگداشت هفته دفاع مقدس به استقرار قرارگاه جهاد کشاورزی گیلان در منطقه عملیاتی فتح‌المبین اشاره کرد و اظهار داشت: هر سال به مدت 50 روز در این منطقه برای همراهی کاروان راهیان نور گیلان مستقر هستیم.
وی بخش اعظم فعالیت جهاد کشاورزی گیلان در بحث دفاع مقدس را روایتگری عنوان کرد و افزود: پلاک شهدای شاخص گیلان بین کاروان راهیان نور توزیع می‌شود.
روحی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس بر روی اروندرود در کمتر از 30 روز پل ساختیم، تصریح کرد: بزرگ‌ترین نمایشگاه دفاع مقدس در جنوب کشور متعلق به جهاد کشاورزی گیلان است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان به تولید برنج پر محصول در گیلان اشاره کرد و گفت: این محصول بین 8 تا 12 تن در هر هکتار محصول می‌دهد و دارای پخت مطلوب است.
وی از نامگذاری برنج پر محصول گیلان تا 3 ماه آینده خبر داد و اذعان داشت: تولید برنج پر محصول بهترین پدافند غیر عامل در خودکفایی کشور از واردات است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در این جلسه خواستار ارائه آثار فاخر فرهنگی در عرصه دفاع مقدس شد و بیان داشت: فرهنگ از خانواده آغاز می‌شود و در جامعه ادامه می‌یابد.
منصور ایمانی ارائه آثار فاخر هنری را نیازمند مدیریت حکیمانه عنوان کرد و افزود: گیلان توانایی تولید آثار فرهنگی و هنری فاخر در زمینه دفاع مقدس را دارد.
وی با تاکید براینکه نباید از هنر فاخر غافل شویم، یادآور شد: لوازم آفرینش هنر فاخر در گیلان را باید فراهم کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان موسیقی را نیازمند تعیین رسالت دانست و ابراز داشت: گیلان امکان تولید آثار فاخر را دارد.
ایمانی گیلان را از مناطق صوت‌خیز ایران معرفی کرد و اذعان داشت: این هنر را می‌توان پرورش داد.
رئیس حوزه هنری گیلان نیز در این جلسه با اشاره به پروژه دیوارنگاری مزار شهدای رشت بیان داشت: پروژه دیوارنگاری مزار شهدای رشت به طول یک‌هزار متر در مدت یک سال انجام می‌شود.
غلامرضا قاسمی این اثر را به صورت نقاشی دیواری، تذهیب و خوشنویسی ذکر کرد و افزود: 18 طرح دیوارنگاری می‌شود که نخستین آن با عنوان تجلی عشق با موضوع عاشوراست و آخرین طرح با نام منجی با موضوع انتظار به پایان می‌رسد.
وی نهضت جنگل، انقلاب اسلامی، رهبری و ولایت، دفاع مقدس، خانواده شهدا و رزمندگان، نماز و نیایش را از جمله طرح‌های دیوارنگاری در مزار شهدای رشت برشمرد.
قاسمی جمع‌آوری و تدوین تاریخ شفاهی جنگ را یکی دیگر از کارهای انجام شده در حوزه هنری گیلان بیان کرد و اذعان داشت: تا کنون 4 کتاب تاریخ شفاهی رزمندگان دوران دفاع مقدس شهرهای رشت و آستانه اشرفیه تدوین شده است.
رئیس حوزه هنری گیلان ساخت موسیقی محلی با موضوع دفاع مقدس را از دیگر فعالیت‌های این حوزه اعلام کرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول