اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی:

دایره واردات کشور کنترل می‌شود/پیشگیری از ورود کالاهای چینی

خبرگزاری فارس: معاون نظارت بر اجرای استاندارد و سیستم‌های کیفیت سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور گفت: دایره واردات کشور کنترل می‌شود.

دایره واردات کشور کنترل می‌شود/پیشگیری از ورود کالاهای چینی
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، بهادر کاظمی بعد از ظهر امروز در همایش گرامیداشت روز جهانی استاندارد با بیان اینکه استاندارد به عنوان یک فرهنگ در جامعه تلقی شده است، اظهار کرد: فرهنگ عمومی جامعه در بخش استانداردسازی به اندازه‌ای رشد کرده‌ که مطالبه‌گر استاندارد در تمام کالاهای مورد نیازشان شده است.
وی حجم تولیداتی که مشمول استاندارد می‌شوند را در گذشته 630 قلم کالا دانست و افزود: با توجه به افزایش تولیدات داخل در بخش‌های مختلف صنعتی و خودروسازی بیش از 5 هزار کالای داخلی مشمول استاندارد شدند.
معاون نظارت بر اجرای استاندارد و سیستم‌های کیفیت سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور با اشاره به اینکه استانداردسازی امری هزینه‌ای نیست بلکه سرمایه‌ای محسوب می‌شود، تصریح کرد: با اجرای هدفمندی یارانه‌ها تولیدکننده‌هایی می‌توانند در عرصه تولیدی دوام داشته باشند که کالاهای باکیفیت تولید کنند.
کاظمی عنوان کرد: در بحث هدفمندی یارانه‌ها استانداردسازی کالاهای مصرفی که با انرژی مرتبط می‌شوند حائز اهمیت قرار گرفته که در این بخش 25 فرایند تدوین شد تا در کاهش مصرف انرژی موثر باشد.
این مقام مسئول بیان کرد: برای ورود به بازارهای جهانی باید کالاهای با کیفیت تولید شود.
وی افزود: بعد از تصویب قانون کیفی خودرو تمام کالاهای تولید داخل مشمول استاندارد اجباری شدند که در این بخش کاری جهادگونه انجام می‌شود.
معاون سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور با بیان اینکه تعامل بین سازمان صنعت، معدن و تجارت و استاندار موجب می‌شود تا کالاهای نامرغوب از مرزهای کشور وارد نشود، خاطرنشان کرد: برای ارتقای سطح کیفی کالاهای داخل که دارای استاندارد هستند باید جلوی کالاهای قاچاق و نامرغوب وارداتی در کشور گرفته شود.
وی با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از واردات کالاهای چینی به طور جدی وارد عمل شده‌ایم، گفت: سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور تفاهمنامه‌ای با چین منعقد کرد تا تولیدات با کیفیت چین وارد کشور شود.
کاظمی اظهار کرد: سیاست چین در صادرات برای کشورهای توسعه یافته باید براساس استاندارد جهانی باشد که 4 هزار و 600 ردیف اجباری تعرفه صادرات دارد.
 
* از 10 آذر ماه سال جاری تمام کالاهای وارداتی باید دارای استاندارد باشند
معاون سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور با تاکید بر اینکه از 10 آذر ماه سال جاری تمام کالاهای وارداتی باید دارای استاندارد باشند، متذکر شد: با اجرای طرح کالاهای نامرغوب چین امکان ورود در کشور را نداشته و تمام مبادی غیررسمی گمرکی برخورد قانونی می‌شود.
کاظمی با بیان اینکه تمام مبادی ورودی غیررسمی گمرکی ساماندهی می‌شوند، تصریح کرد: تمام کالاهای وارداتی باید تحت نظر استاندارد قرار گیرند و از طریق رهگیری تمام اقلام وارداتی باید دارای شناسنامه و ماهیت کالا باشند.
 
* استاندارد زیر نظر رئیس جمهور فعالیت می‌کند
وی گفت: دایره واردات کشور از طریق استاندارد کنترل می‌شود.
معاون سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور اظهار کرد: استانداردسازی باید به همه حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تعمیم داده شود.
کاظمی خاطرنشان کرد: در قانون برنامه پنجم تاکید بر توسعه حوزه استانداردسازی شد که در این بخش شورای عالی اداری و دولت مصوب کردند که جایگاه و سازمان استاندارد و توسعه به عنوان مجموعه مستقل زیر نظر رئیس جمهور فعالیت کند.
وی عنوان کرد: برای توسعه پایدار واجب است که به سمت استانداردسازی برویم تا در چشم انداز 2020 که پیش‌بینی توسعه است، دست یابیم.
در این مراسم از مسئولان کنترل کیفیت واحدهای صنعتی و نیز واحدهای نمونه سال 90 تجلیل شد.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول