اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان غربی:

حوزه استاندارد در حال افزایش است

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان غربی گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در سال‌های اخیر، حوزه نفوذ استاندارد در کشور روز به روز در حال افزایش است.

حوزه استاندارد در حال افزایش است
 به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه به نقل از استانداری آذربایجان غربی وحید جلال‌زاده در آیین گرامیداشت هفته استاندارد و تجلیل از واحدهای نمونه تولیدی استان اظهار داشت: امروز استاندارد در بخش‌های مختلف اقتصادی، تولید، عمران و ساختمان، و حوزه‌های اجتماعی و گردشگری وارد شده که نوید بخش ارتقای سطح کیفیت در این بخش‌هاست.
وی با اشاره به اینکه عملکرد اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی صیانت از تولید را به همراه دارد، تصریح کرد: کیفیت بخشی به تولیدات واحدهای صنعتی و خدماتی زمینه‌ساز این امر است.
این مسئول افزود: در جمهوری اسلامی ایران با سعی و مجاهدت‌های صورت گرفته در حوزه صنعت و تولید در جایگاهی قرار گرفته‌ایم که بسیاری از تولیدات کشورمان با مشابه خارجی خود رقابت می‌کند و به همت کارآفرینان و صاحبان صنایع و سرمایه، کالاهایی را که زمانی آرزوی واردات آن را داشتیم امروز در کشور تولید می‌کنیم.
جلال‌زاده خاطر نشان کرد: در سه دهه گذشته در سطح کشور یک جهش مناسب در حوزه صنعت، کار و سرمایه را شاهد بودیم و بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی با خودباوری و اعتماد به نفس توانستیم افتخارات بزرگی را در کشور رقم بزنیم که این افتخارات در حوزه تولید و صنعت چشمگیر تر بوده است.
وی گفت: این افتخارات و اتفاقات مهم در حوزه صنعت و خدمات با مقیاس استاندارد مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌گیرد که مهمترین پیامد آن افزایش کیفیت و توجه به این مقوله بسیار مهم است.
این مسئول با تاکید بر اینکه توجه به کیفیت از معیارهای اصلی و اساسی چرخه تولید است، اظهار داشت: واحدهای تولیدی و صنعتی باید این مهم را مورد توجه قرار دهند.
وی شان وجودی اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی را کیفیت‌سنجی عنوان کرد و افزود: میزان کردن تولید سبب می‌شود تا رشد و توسعه واحدهای تولیدی و صنعتی ما را از توجه به کیفیت محصولات باز ندارد.
استاندار آذربایجان غربی موضوع کیفیت را از چالش‌های مهم بازارهای جهانی اعلام کرد و ادامه داد: یکی از دلایلی که برخی از کشورها بعد از حضور کوتاه‌مدت در بازارهای جهانی و منطقه‌ای از گردونه رقابت حذف می‌شوند این نکته است که کیفیت کالاهای تولیدی آنها توان رقابت با مشابه خارجی خود را ندارد.
وی اضافه کرد: علاوه بر فراهم کردن شرایط لازم برای حضور در بازارهای جهانی، موضوع مهم و اساسی استمرار و تداوم بخشی به این حضور است که با کیفیت بخشی به کالاهای تولیدی ممکن می‌شود.
وی با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی و صنعتی باید همکاری تنگاتنگی با اداره استاندارد داشته باشند خاطرنشان کرد: اداره استاندارد از جمله دستگاه‌های اجرایی است که با کیفیت سنجی کالاها، زمنیه حضور کالاهای باکیفیت در بازارهای جهانی را تضمین می‌کند.
جلال‌زاده با اشاره به موقعیت خاص آذربایجان غربی در همجواری با سه کشور خارجی و دارا بودن پایانه‌های مرزی و گمرکات فراوان اظهار داشت: همین موقعیت ایجاب می‌کند که برای افزایش میزان صادرات کالاهای غیر نفتی، کیفیت کالاهای تولیدی استان را ارتقا دهیم تا بتوانیم در بازارهای کشورهای همجوار حضور فعال داشته باشیم.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول