اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قم در مجلس:

فرهنگ استاندارد با اکتفا به وضع قوانین نهادینه نمی‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قم در مجلس گفت: استاندارد مقوله‌ای چند وجهی است و صرف قانون‌گذاری، تبعیت از آن را به همراه نمی­آورد و اجرای آن لازمه مقدماتی است که تا به خوبی به انجام نرسد نتیجه بخش نخواهد بود.

فرهنگ استاندارد با اکتفا به وضع قوانین نهادینه نمی‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم قم در مجلس، حجت‌الاسلام والمسلمین علی بنایی در دیدار با مهندس رعیت مدیرکل استاندارد قم اظهار کرد: محصولی که به دست مردم می‌رسد باید از کیفیت و اطمینان‌بخشی لازم برخوردار باشد تا مردم از کالایی که خریداری و مصرف می‌کنند احساس آرامش کنند.
وی افزود: کیفیت اجناس ارائه شده موجب دلگرمی جامعه به اجناس داخلی خواهد شد و روند صعودی آن موجب می‌شود سطح اعتماد عمومی در جامعه بالا رود.
وی با تأکید بر اهتمام و نظارت جدی بر کیفیت تولیدات داخلی تصریح کرد: متأسفانه بسیاری از محصولاتی که در داخل کشور تولید می‌شود با استقبال عمومی روبه‌رو نمی‌شود و بسیاری از مردم مصرف اجناس خارجی بی‌کیفیت را بر تولیدات داخلی ترجیح می‌دهند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استانداردسازی کالاها مسئولیت بسیار سنگینی است که در فقه و روایات اسلامی نسبت به رعایت آن توصیه‌های اکید داریم و وجدان انسانی هم بی اهمیتی به آن را بر نمی‌تابد.
وی ضمن تأکید به نظارت جامع بر روند تولید محصولات داخلی، صنعت فرش قم را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: با وجود رقبای زیاد، فرش قم جایگاه ویژه‌ای دارد زیرا تمام نکات مربوط به استاندارد را رعایت می‌کند تا آنجا که رهبر معظم انقلاب در سفر سال گذشته به استان قم فرمودند «فرش نخ فرنگ قم شهرت جهانی دارد».
نماینده قم با تأکید بر فرهنگ‌سازی در مقوله استاندارد افزود: با فرهنگ‌سازی صحیح در سطوح مختلف مصرف‌کنندگان فقط محصولات استاندارد شده را مصرف خواهند کرد.
عضو کمیسیون تلفیق مجلس با اشاره به افزایش رقابت در نتیجه اجرای اصل 44 قانون اساسی عنوان کرد: واگذاری مشاغل به بخش خصوصی تنوع محصولات را بالا می‌برد که با داشتن شاخص استاندارد مردم می‌توانند به راحتی محصول مدنظر خود را از بین محصولات متنوع انتخاب کنند.
‌بنایی ادامه داد: استاندارد مقوله‌ای چند وجهی است و صرف قانون‌گذاری، تبعیت از آن را به همراه نمی­آورد و اجرای آن لازمه مقدماتی است که تا به خوبی به انجام نرسد نتیجه بخش نخواهد بود.
عضو فراکسیون روحانیون مجلس در ادامه گفت: در آموزش استاندارد به صاحبان حرفه باید مسائل شرعی مربوط به هر رسته آموزش داده شود تا محصولی که با برند با کیفیت ارائه می‌شود در عمل نیز از کیفیت مناسب برخوردار باشد.
وی با بیان اینکه هرگاه مردم به یادگیری ترغیب شوند بیشتر به مصرف مواد غذایی پاک روی خواهند آورد، افزود: لازم است در استان قم در خصوص بررسی مسائل شرعی مربوط به استاندارد یک دفتر فرهنگی ایجاد شود تا سؤالات جامعه در رابطه با استاندارد را با استفتاء از مراجع عظام پاسخگویی کنند.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول