اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی:

قوانین استاندارد بدون ملاحظه و مسامحه اجرایی شود

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان رضوی خواستار اجرایی شدن قوانین استاندارد بدون ملاحظه و مسامحه شد.

قوانین استاندارد بدون ملاحظه و مسامحه اجرایی شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمود صلاحی در گردهمایی صنعتگران، تولیدکنندگان و کارآفرینان به مناسبت روز جهانی استاندارد، اظهار داشت: استاندارد یک تعریف علمی دارد ولی برداشت عامه از استاندارد که همان اطمینان نسبت به کیفیت یک کالا و یا خدمت باشد، پسندیده تر است.
وی افزود: تولید محصولات در واحدهای صنعتی که دانش بنیان و پژوهش محور است قطعا مطابق استاندارد خواهد بود و باید به توسعه و حمایت از اینگونه واحدها بپردازیم.
استاندار خراسان رضوی با تاکید بر برخورد جدی مسئولان مربوطه با تولید کالاهای غیراستاندارد در استان گفت: استاندارد منحصر به چند کالای خاص نیست بلکه تمامی کالاها باید دارای نشان استاندارد باشند و ناظران استاندارد بدون ملاحظه و مسامحه باید در این باره برنامه‌ریزی و با متخلفان برخورد کنند.
صلاحی با تاکید مجدد بر تدوین استاندارد ساختمان و احداث بنا با عمر مفید، خاطرنشان کرد: تدوین و اجرای این استاندارد سبب ارتقای عمر مفید ساختمان و جلوگیری از اسراف منابع می‌شود.
نظام‌الدین برزگری رئیس موسسه ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور نیز با اشاره به جایگاه ایران در بین 163 کشور عضو سازمان جهانی استاندارد گفت: کشور ما رتبه 31 جهان را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: در بین 57 کشور اسلامی نیز ایران رتبه سوم استاندارد را داراست و در بین کشورهای در حال توسعه و اسلامی به لحاظ تدوین استانداردهای بین‌المللی دارای تجربه و جایگاه مناسبی است.
رئیس موسسه ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی گفت: در برنامه سوم توسعه، 4 هزار پروانه کاربرد علامت استاندارد صادر شده در حالی که در برنامه چهارم این عدد به 14 هزار افزایش یافته که این رشد 300 درصدی نشان از ارتقای کیفیت کالاهای داخلی دارد.
برزگری تصریح کرد: سال گذشته بیش از 32 میلیارد دلار کالاهای غیرنفتی از کشور صادر شده و بنا بر برنامه‌ریزی‌ها به بیش از 40 میلیارد دلار در سال جاری می‌رسد که این میزان افزایش نشان دهنده استقبال مصرف‌کنندگان خارجی از کالاهای ایرانی است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به مصوبه مجلس مبنی بر اجباری شدن استاندارد برای تمامی محصولات صنعتی تولید داخل و همچنین کالاهای وارداتی، حدود 6 هزار قلم کالا مشمول استانداردهای اجباری شدند.
در پایان این مراسم از 22 واحد صنعتی نمونه توسط استاندار خراسان رضوی تقدیر شد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول