اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد کرمان خبر داد:

استاندارد نبودن 121 وسیله بازی کودکان در کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان کرمان گفت: طی بازدیدهای سال جاری از وسایل بازی در سطح استان کرمان 121 مورد به تأیید اداره کل استاندارد استان نرسید.

استاندارد نبودن 121 وسیله بازی کودکان در کرمان
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدرضا شرافت صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی بازدیدهای سال جاری از وسایل بازی در سطح استان کرمان 121 مورد به تأیید اداره کل استاندارد استان نرسیده است.
وی با اشاره به اینکه از مجموع کل وسایل بازی در شهربازی‌ها، پارک‌ها و فضاهای سبز سطح استان کرمان بازدید شده است، افزود: از این میان 44 مورد دستور به پلمپ و عدم استفاده از آنها داده شده است.
شرافت با اشاره به اجرای طرح توسعه جامعه استانداردسازی بیان کرد: بر این اساس همه تولیدات داخلی باید از یک استاندارد تبعیت کنند.
وی با بیان اینکه در گذشته استاندارد در دو نوع اجباری و تشویقی بود، تصریح کرد: در حال حاضر تمام واحدهای تولیدی موظف به دریافت استاندارد ملی، بین‌المللی و یا استاندارد کارخانه‌ای هستند و در غیر این صورت اجازه تولید ندارند.
شرافت عنوان کرد: طرح دیگری که از سال جاری به اجرا درآمد، اجرای هماهنگ استاندارد بود که طبق آن قطعات خودرو از بازار خریداری شده و بعد از آزمایش و درجه‌بندی در سایت سازمان استاندارد برای اطلاع عمومی قرار داده می‌شود.
وی گفت: طی سال جاری یک هزار و 100 مورد نمونه‌برداری از انواع کالاها در سطح استان کرمان انجام شده که 550 مورد کنترل کیفی و کمی ویژه کالاهای ماه مبارک رمضان بوده است.
شرافت اظهار داشت: در بازرسی از تمام واحدهای مصالح ساختمانی به عنوان یکی از وظایف سازمان استاندارد، بیش از 35 مورد پرونده باطل شده است.
وی با اشاره به اینکه در مجموع طی سال جاری 30 واحد متخلف صنفی و تولیدی به دادگاه معرفی شده است، بیان داشت: 74 مورد اخطار برای رفع نقص و 92 مورد تذکر نیز به واحدها داده شده است.
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان کرمان همچنین با اشاره به طرح کنترل فلزات گرانبها از جمله طلا افزود: در استان کرمان 473 مورد نمونه‌برداری از طلاهای خریداری شده صورت گرفته که هیچ مغایرتی در عیار آنها مشاهده نشد.
شرافت عنوان کرد: شهرستان‌های کرمان، رفسنجان و سیرجان دارای اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی هستند و نمایندگی بم نیز به زودی به اداره ارتقا می‌یابد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول