اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان:

زمینه پرورش دام و طیور در کوهبنان فراهم است

خبرگزاری فارس: فرماندار کوهبنان گفت: با توجه به کاهش نزولات آسمانی در چند سال گذشته و خشکسالی‌های پی‌درپی باید همه تلاش خود را معطوف اشتغال خانگی و پرورش دام و طیور کنیم.

زمینه پرورش دام و طیور در کوهبنان فراهم است
به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، منصور متقی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان کوهبنان اظهار داشت: کوهبنان که در شمالی‌ترین نقطه استان قرار گرفته بر حسب موقعیت ویژه جغرافیایی، فرهیختگی مردم در ابعاد سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و مذهبی، 72 عارف دست یافته به عرفان واقعی عاری از صوفی‌گری خفته در این خاک، به بام فرهنگی استان کرمان شهرت یافته است.
وی افزود: همچنین شهر طغرالجرد به دلیل خستگی‌ناپذیر بودن مردم و کار در معادن زغال‌سنگ به عنوان سخت‌ترین شغل دنیا، شهر همت و ایثار لقب گرفته است.
متقی با اشاره به کاهش نزولات آسمانی در چند سال گذشته و خشکسالی‌های پی‌درپی تصریح کرد: باید همه تلاش خود را معطوف اشتغال خانگی و پرورش دام و طیور کنیم تا در کاهش بیکاری و رونق اقتصاد کشور گام برداریم.
وی بیان کرد: از آنجا که کمیته امداد امام خمینی (ره) خانواده بزرگی است که دارای امکانات رفاهی نسبی است، باید به یک تعاونی بزرگ در مشاغل خانگی تبدیل شود و با ایجاد تعاونی بسته‌بندی و بازاریابی، محصولات تولیدی را به کل کشور صادر کرد.
متقی بیان کرد: ظرفیت مدیریتی در این شهرستان بسیار بالاست و اکثر مدیران جوان و پر انرژی هستند، بنابراین باید تمام تلاش خود را به کار ببندیم تا کوهبنان در استان نمونه شود.
وی گفت: از طرفی با توجه به آب و هوای مساعد کوهبنان که در جنوب شرق کشور بی‌نظیر است، باید نسبت به ساخت تله‌کابین در ارتفاعات امامزاده بی‌بی عصمت و کوه داودان اقدام تا از این طریق به جذب گردشگران داخلی و خارجی منجر شود.
متقی با اشاره به اهمیت دفاع مقدس خاطرنشان کرد: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها و جانفشانی‌های غیور مردانی است که ذلت و خواری دشمنان و عزت مسلمانان را رقم زدند.
وی اذعان کرد: این هفته متعلق به تمام اقشار ایران اسلامی است، بنابراین باید تمام اداره‌ها به پخش سرود و آهنگ‌های زمان جنگ، ساخت سنگر، نصب پلاکارد و پرچم در سردر اداره‌ها توجه کنیم.
معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان نیز اظهار داشت: فعالیت کمیته امداد در سه بخش اشتغال، فرهنگی و مشارکت‌های مردمی خلاصه می‌شود و در این راستا تاکنون بیش از 33 هزار و 149 طرح اشتغالزایی اجرا شده است.
محمد علیزاده عنوان کرد: در مجموع طبق برنامه اشتغال استان باید هر سال حدود 10 درصد از مددجویان زیر پوشش، از حمایت کمیته امداد خارج شوند، بنابراین باید نسبت به استعدادیابی فردی، مشاوره شغلی، آموزش فنی و حرفه‌ای و تعامل با اداره‌ها توجه ویژه‌ای صورت گیرد.
بخشدار طغرالجرد نیز در این جلسه اظهار داشت: در دولت‌های نهم و دهم خدمات ارزنده و کارهای ارزشمندی در زمینه عمران، مسکن، کشاورزی، گازرسانی، آب و برق انجام گرفته است.
علی خونیکی تصریح کرد: اما می‌طلبد، مسئولان مربوطه نسبت به استقرار نمایندگی‌های تأمین اجتماعی، جهاد کشاورزی، کمیته امداد، مرکز حمایتی بهزیستی، دادگاه عمومی و بانک رفاه و حل مشکلات کارگران و بهداشت و درمان منطقه اقدام کنند.
به گزارش فارس، شامگاه دوشنبه جلسه شورای اداری شهرستان کوهبنان با حضور معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان، فرماندار، دادستان، فرمانده‌هان نظامی و انتظامی، مسئولان اداره‌ها و نهادهای شهرستان کوهبنان و بخشداران مرکزی و طغرالجرد در محل کانتین ذوب‌آهن برگزار شد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول