اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

مازندران در پرستاری و بهیار مرد با کمبود نیرو مواجه است

خبرگزاری فارس: معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: هم‌اکنون مهم‌ترین دغدغه مسئولان دانشگاه تامین نیروهای تخصصی مرد در رشته‌های پرستاری و بهیار مرد است و در برخی رشته‌های فوق تخصصی در غرب استان با کمبود نیروی مواجه هستیم.

مازندران در پرستاری و بهیار مرد با کمبود نیرو مواجه است
حسین رنجبران در مورد آخرین وضعیت توسعه و جذب نیروی انسانی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران با خبرنگار فارس در ساری به گفت‌و‌گو پرداخت.
 
فارس: در مورد تعداد جذب نیروهای شرکتی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران توضیح دهید؟
رنجبران: در انتهای سال 89 تعداد 2هزار نفر از نیروهای شرکتی را تغییر وضع دادیم و نیروهای شرکتی تبدیل به قرارداد کار معین شدند و با تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به ازای هر نفر 100 هزار تومان به هزینه‌های دانشگاه افزوده شد.
وی تصریح کرد: هم‌اکنون مهم‌ترین دغدغه مسئولان دانشگاه تامین نیروهای تخصصی مرد در رشته‌های پرستاری و بهیار مرد است و در برخی رشته‌های فوق تخصصی در غرب استان با کمبود نیروی مواجه هستیم و برنامه برای تامین نیروی انسانی در دستور کار قرار دارد.
 
فارس: درباره مجوز جذب استخدام نیروی انسانی توضیح دهید؟
 رنجبران: مجوز جذب استخدام نیروی انسانی را از مسئول توزیع نیروهای تخصصی در سطح کشور دریافت کردیم و در اوایل ماه اسفند 89 حدود 785 نفر مجوز استخدام دریافت کردیم، آزمون نیز در همان ماه برگزار شد و این 785 نفر پس از برگزاری آزمون و مصاحبه به مجموعه دانشگاه پیوستند.
 
فارس: سال گذشته تعدادی نیروی خدماتی نیز در دانشگاه علوم پزشکی مازندران جذب شد، در این باره توضیح دهید؟
معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی مازندران: در اسفندماه گذشته برای تامین نیروی خدماتی آزمون برگزار کردیم و یک فضای رقابتی برای نیروهای خدماتی ایجاد شد.
 
فارس: آیا با وجود جذب این تعداد نیرو بازهم دانشگاه با کمبود نیروی انسانی مواجه است؟
رنجبران: در حال حاضر 13 بخش ویژه مثل آی سی یو، ان سی یو و سی سی یو در دانشگاه وجود دارد که حدود 280 نیروی انسانی متخصص در این بخش کم داریم.
 
فارس: سال گذشته تعدادی بیمارستان در سطح استان افتتاح شد در مورد نحوه جذب نیروی انسانی در این بخش توضیح دهید؟
بخشی از نیروهای بکارگیری شده در این بیمارستان‌ها در غالب آزمون و به صورت قرارداد کار معین انجام شد و در طول دو سال اخیر نیز آزمون‌های متعددی برای جذب نیروهای تخصصی و خدماتی بکار بردیم.
 
فارس: چه تعداد از نیروهای جذب شده در غالب سهمیه برخی از ارگان‌ها بود؟
معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی مازندران: در تمام آزمون‌‌ها بر اساس قواعد موجود از سهمیه‌ها اعلام شده بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران دقیقا استفاده شد.
 
فارس: آیا در حال حاضر رشته‌های دیگری نیز وجود دارد که نیاز به برگزاری آزمون باشد؟
رنجبران: در حال حاضر برای جذب نیروی انسانی در رشته‌های صنایع غذایی، تغذیه، آی تی، رادیولوژی و آزمایشگاه اجباری است، در برنامه جذب نیروی دانشگاه نیز برای جذب نیروی انسانی در این بخش نیز آزمون برگزار می‌شود.
 
فارس: برای جذب نیروی انسانی از سایر استان‌ها هم نیرو پذیرش می‌کنید؟
 جذب نیروهای انسانی سایر استان‌ها به شرط بیتوته در محل خدمت در دستور کار ما قرار دارد و دانشگاه در جذب پرستار حاضر به پذیریش نیرو در این بخش است.
 
فارس: میزان درآمد دانشگاه در سال 89 چه مقدار بود؟
 رنجبران: درآمد دانشگاه علوم پزشکی مازندران نسبت به سال 88 دو برابر شد که به مبلغ حدود 127 میلیارد تومان رسید.
 
فارس: با توجه به افزایش درآمد رضایت پرسنل چه میزان بوده است؟
پرداختی‌ها دانشگاه به موقع صورت می‌گیرد و حقوق غیرمستقیم پرسنل نیز به مدت دو سال است که در موعد مقرر در ماه پرداخت می‌شود و کارانه بیمارستانی نیز به صورت منظم و ماهانه پرداخت می‌شود.
 
فارس: در مورد علت افزایش درآمد دانشگاه علوم پزشکی توضیح دهید؟
رنجبران: افزایش درآمد دانشگاه علوم پزشکی مازندران ناشی از تقویت زیرساخت‌ها در بیمارستان است و ارائه خدمات در دانشگاه نسبت به سال‌های گذشته به مراتب بیشتر شد و در حال حاضر ساخت بیمارستان 320 تختخوابی در مرکز استان در دستور کار ما قرار دارد.
 
فارس: با توجه به جذب نیروی جدید در دانشگاه و احساس نیاز برای آموزش در مورد برنامه‌های آموزشی دانشگاه توضیح دهید؟
رنجبران: آموزش 692 هزار و 368 نفر در طول یک سال در دانشگاه انجام شد و میانگین ساعت آموزشی برای کارکنان 92 ساعت  درنظر گرفته شد.
 
فارس: چه تعداد نیرو در دانشگاه علوم پزشکی مازندران مشغول فعالیت هستند؟
رنجبران: حدود 14 هزار و 213 نفر در دانشگاه علوم پزشکی مازندران مشغول فعالیت هستند و در ارزیابی عملکرد معاونت پشتیبانی مازندران رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داد.
 
فارس: روز سه شنبه به عنوان ملاقات عمومی پذیرش تعداد زیادی ارباب رجوع هستید، بیشترین  درخواست‌ها از شما در ملاقات‌های عمومی مربوط به چه کاری است؟
90 درصد مراجعان به این بخش درباره اشتغال است و برخی از مراجعه‌کنندگان بدون اینکه رشته ‌تحصیلی آنها با دانشگاه علوم پزشکی در ارتباط باشد به این مکان صورت می‌گیرد و در برخی موارد از رشته‌های شیلات و صنایع و معادن نیز مراجعه‌کننده داریم.
 
فارس: جذب نیرو در دانشگاه علوم پزشکی مازندران به چه نحو است، آیا پذیرش موردی هم در علوم پزشکی صورت می‌گیرد؟
رنجبران: جذب نیرو در دانشگاه علوم پزشکی مازندران تنها از طریق آزمون انجام می‌شود و در آزمون‌های علوم پزشکی مازندران مسئولان استانداری مازندران نیز بر عملکرد ما نظارت دارند و برای رفع ابهام در مورد نحوه برگزاری آزمون نیز دلیل عدم پذیرش برخی از شرکت‌کنندگان در آزمون پاسخ اعتراض‌ها را نیز به صورت مکتوب به منازل متقاضیان شغل اعلام کردیم و هیچگونه جذب موردی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران صورت نگرفت.
 
فارس: به عنوان آخرین سئوال آیا برنامه‌ای برای جذب نیرو در بخش روانشناسی دارید؟
رنجبران: برای تکمیل نیروهای مراکز ترک اعتیاد نیاز به جذب نیرو در این بخش داریم که زمان برگزاری آزمون از طریق رسانه‌ها اعلام می‌شود.
==============
گفت‌وگو از جاوید عباسی
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول