اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با پیوستن ذوب‌آهن به فرابورس؛

وضعیت استخدامی ذوب‌آهن تغییر نمیکند

خبرگزاری فارس: مدیر سرمایه‌گذاری و امور سهام شرکت ذوب‌آهن گفت: پیوستن به فرابورس و خصوصی شدن ذوب آهن هیچ تغییری در وضعیت استخدامی پرسنل ایجاد نمی‌کند.

وضعیت استخدامی ذوب‌آهن تغییر نمیکند
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی ذوب‌آهن اصفهان، مجتبی فریدونی اظهار داشت: ذوب‌آهن اصفهان وارد فرابورس شده تا شرایط لازم را برای ورود به بورس به دست بیاورد.
وی افزود: سرمایه شرکت ذوب‌آهن در حال حاضر 780 میلیارد تومان است و تمام شرایط پیوستن به بورس را دارا هستیم، هرچند مقداری زیان انباشته داریم که حاصل کمک به صندوق بازنشستگی است در واقع طی چند سال گذشتــــه به اندازه کل سرمـــایه شرکت به این صندوق کمـک کرده‌ایم.
مدیر سرمایه‌گذاری و امور سهام  شرکت ذوب‌آهن تصریح کرد: طبق توافقات صورت گرفته، پس از پیوستن به فرابورس در ازای خرید سنگ‌آهن به صندوق بازنشستگی کمک می‌کنیم و اگر زیان انباشته نداشتیم، می‌توانستیم به بورس بپیوندیم اما این موضوع قابل حل است و طبق قانون، شش‌ماه پس از ورود به فرابورس می‌توانیم با کسب شرایط لازم وارد بورس شویم.
 وی با اشاره به مزایای ورود به بورس بیان داشت: ورود به فرابورس مزایای بسیاری برای شرکت ذوب‌آهن دارد، از جمله قوانین و مقررات دست‌وپاگیر شرکت‌های دولتی حذف می‌شود و ذوب‌آهن می‌تواند با شرایط آسان‌تری در تجارت جهانی به نقل‌وانتقال پول بپردازد.
فریدونی ادامه داد: ایجاد شرکت خارجی برای تسهیل در این معاملات و گشایش اعتبارخارجی نیز امکان‌پذیر می‌شود.
وی گفت: به طور کلی قدرت مانور شرکت ذوب‌آهن با پیوستن به بورس بیشتر می‌شود و ما می‌توانیم سهام شرکت‌های مختلف و معادن را نیز خریداری کنیم.
مدیر سرمایه‌گذاری و امور سهام شرکت ذوب‌آهن تاکید کرد: با پیوستن به فرابورس، از 10درصد معافیت مالیاتی نیز برخوردار می‌شویم و اگر سهام شناور شرکت بیش از 20 درصد کل سهام باشد، این معافیت دوبرابر می‌شود (سهام شناور سهامی است که در دست سهامداران خرد بوده و کمتر از پنج درصد است).
وی اظهار داشت: در فرابورس نظارت زیادی در سیستم گزارش‌دهی وجود دارد که موجب شفافیت مالی می‌شود. 
فریدونی گفت: یک مزیت بسیار مهم پیوستن به فرابورس، امکان استفاده از شیوه‌های تامین مالی مانند اوراق مشارکت، اوراق صکوک ارزی و ... است که می‌تواند موجب تسریع در طرح‌های توسعه شود.
وی با بیان اینکه مشکل اصلی ما در طرح‌های توسعه مربوط به تامین مالی این پروژ‌ه است، تصریح کرد: این طرح‌ها پس از پیوستن به فرابورس شرایط بهتری پیدا می‌کنند چرا که می‌توانیم هزینه آنها را از طریق افزایش سرمایه و انتشار سهام تامین کنیم.
مدیر سرمایه‌گذاری و امور سهام شرکت ذوب‌آهن افزود: در حال حاضر شرکت‌های بزرگ دنیا برای تامین مالی پروژه‌های خود، 30 تا 35 درصد از بازار پول مانند وام گرفتن از بانک استفاده می‌کنند و بقیه را از طریق بازار سرمایه یعنی بورس به دست می‌آورند.
وی ادامه داد: در واقع وام گرفتن از بانک همواره محدود است اما روش‌هایی مانند افزایش سرمایه یا انتشار اوراق صکوک، حجم عظیمی از منابع مالی را برای شرکت تامین می‌کند که استفاده از این روش‌ها مستلزم خصوصی شدن است و پس از ورود به فرابورس و خصوصی شدن شرکت ذوب‌آهن، می‌توانیم از منابع صندوق توسعه ملی نیز بهره بگیریم.
فریدونی تاکید کرد: پیوستن به فرابورس و خصوصی شدن ذوب آهن هیچ تغییری در وضعیت استخدامی پرسنل ایجاد نمی‌کند و سازمان خصوصی‌سازی از این شرکت‌ها تعهد می‌گیرد که تا پنج سال تعدیل نیرو نکنند.
وی با اشاره به  تفاوت بورس و فرا بورس گفت: سازمان بورس اوراق بهادار یک نهاد نظارتی است که بر سه شرکت بورس، فرابورس و بورس کالا نظارت می‌کند، فرابورس تفاوت چندانی با بورس ندارد و تنها شرایط پذیرش شرکت‌ها در آن، آسان‌تر از بورس است.
مدیر سرمایه‌گذاری و امور سهام شرکت ذوب‌آهن در ادامه اضافه کرد: بورس و فرابورس به لحاظ نظارت، ارائه اطلاعات و شفافیت اطلاعاتی شرایط یکسانی دارند، به لحاظ ارزش سهام نیز تفاوتی بین بورس و فرابورس وجود ندارد و هم اکنون شرکت‌های سودآوری مانند همراه‌اول که سهام گران‌قیمتی دارند نیز در فرابورس فعالیت می‌کنند و شرکت مایکروسافت در فرابورس آمریکا حضور دارد.
وی افزود: بورس قدمتی 40 ساله دارد در حالی که فرابورس از سه سال قبل، فعالیت خود را آغاز کرد و شاید به همین دلیل هنوز در ذهن مردم جایگاه مناسبی ندارد.
انتهای پیام/ل30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول