اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان خبر داد:

استخدام 200 حق‌التدریسی در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه امسال حق‌التدریسی بلاتکلیف نداریم، گفت: تاکنون حدود 200 حق‌التدریسی در آموزش و پرورش گیلان استخدام شده‌اند.

استخدام 200 حق‌التدریسی در گیلان
ایوب نجف‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به یک نوبته شدن واحدهای آموزشی‌ گیلان اظهار داشت: تاکنون 200 واحد آموزشی در راستای یک نوبته شدن مدارس به یک نوبت تحصیلی تبدیل شدند.
وی افزود: این امر یک نقطه عطفی برای آموزش و پرورش است به این دلیل که اگر بتوانیم از فضای ایجاد شده در بعد از ظهر برای فوق برنامه و امثال آن استفاده کنیم بیشتر می‌توانیم به کیفیت تحصیلی بپردازیم.
مدیر آموزش و پرورش گیلان، موضوع انتقال سرانه مربوط به هزینه‌های شیفت عصر به شیفت صبح را یکی از نتایج مثبت یک نوبته شدن مدارس عنوان کرد. 
وی تعطیلی پنجشنبه‌ها را یکی دیگر از سیاست‌های آموزش و پرورش دانست و خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جدید اثرات این طرح بزرگ در پیشرفت امور آموزشی یکی از اهداف است.
نجف‌زاده با اشاره به اینکه امسال حق‌التدریس بلاتکلیف نداریم و تمام حق‌التدریسی‌هایی که از سال‌های قبل مانده‌اند، استخدام می‌شوند، ابراز داشت: حدود 200 نفر از نیروهای حق‌التدریس استخدام شده‌اند.
این مسئول زیرپوشش قرار گرفتن مدرسه‌ها توسط حوزه علمیه با حضور مربیان دینی را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد و ابراز داشت: در سال 89 - 88 یک مدرسه و در سال تحصیلی گذشته نیز یک مدرسه دیگر زیرپوشش حوزه علمیه قرار داشتند که بر اساس برنامه‌ریزی در سال جدید، 22 مدرسه در گیلان زیرپوشش این حوزه قرار می‌گیرند.
وی به مصوبات دور سوم سفر رئیس جمهوری به گیلان در بخش آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: از یک‌ هزار کلاس مجهز به سیستم گرمایشی و سرمایشی، امسال 600 کلاس به این سیستم‌ها مجهز می‌شوند و 250 مورد احداث تجهیز نمازخانه و کتابخانه در طول سه سال انجام می‌گیرد.
نجف‌زاده در ادامه به وضعیت حضور دانش‌آموزان در مدارس با توجه به شدت بارندگی و آبگرفتگی در بیشتر شهرستان‌های استان اشاره کرد و یادآور شد: طبق تصمیم ستاد بحران، امروز تمام مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی در شیفت صبح و عصر تعطیل است.
وی دلیل این تعطیلی را کاهش بار ترافیک ناشی از آبگرفتگی خیابان‌ها و معابر نقاط مختلف استان به ویژه رشت عنوان کرد و اذعان داشت: با توجه به این مسئله، حضور مدیران مدرسه در مدارس الزامی است تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان احداث 90 سالن ورزشی و 17 استخر شنا را از دیگر مصوبات دور سفر رئیس جمهوری به این استان نامید و متذکر شد: در سال تحصیلی جدید هشت استخر شنا در گیلان راه‌اندازی می‌شود.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول