اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور شهری خوزستان:

استخدام جدید در شهرداری‌ها ممنوع است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان گفت: بکارگیری نیروی انسانی جدید در شهرداری‌های استان به ویژه شهرداری اهواز ممنوع است.

استخدام جدید در شهرداری‌ها ممنوع است
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز شاپور رستمی بعد از ظهر امروز در کمیسیون بررسی لوایح شهرداری اهواز تصریح کرد: به دلیل وجود نیروی انسانی مازاد در شهرداری‌ها، به دستور استاندار خوزستان استخدام نیروی جدید در شهرداری‌های استان به ویژه شهرداری اهواز ممنوع اعلام شده است.
وی با اشاره به مغایرت‌های موجود در شمار نیروهای انسانی شهرداری اهواز بر بررسی این آمار‌ها تاکید کرد و گفت: استخدام نیروی انسانی جدید در شهرداری اهواز مغایر با مصوبات گذشته استانداری خوزستان به عنوان جانشین شورای شهر اهواز است و مسئولیت هر گونه استخدام با شهردار اهواز است.
وی همچنین اظهار داشت: برای حل مشکل تاخیر در نشست‌های کمیسیون مناقصات شهرداری اهواز، نمایندگان امور شهری استانداری، دفترفنی استانداری و فرمانداری اهواز در این نشست‌ها حاضر می‌شوند.
شهردار اهواز نیز در این نشست گفت: تا پایان سال یک هزار و ۶۰۰ نفر از نیروی انسانی از بدنه شهرداری اهواز منفک می‌شود.
منصور کتانباف با اشاره به اینکه ادعا می‌شود پرسنل شهرداری اهواز ۶ هزار و ۱۰۹ نفر هستند، اظهار داشت: بر این اساس کارگروهی با عنوان کمیته منابع انسانی در شهرداری تشکیل شده که این کمیته پرسنل شهرداری اهواز را ۵ هزار و ۸۷۲ نفر اعلام کرد.
وی با بیان اینکه از روز گذشته تا امروز ۱۸۵ نفر ریزش نیرو اتفاق افتاده افزود: علاوه بر این تعداد تا آبان ماه نیز ۷۰۶ نفر از بدنه شهرداری اهواز منفک می‌شوند.
به گفته وی، تا پایان امسال نیز جدا کردن یک هزار و ۶۰۰ نفر از شهرداری در برنامه است.
کتانباف خاطرنشان کرد: این افراد اخراج نمی‌شوند، بلکه با برون سپاری امور فقط از بدنه شهرداری اهواز جدا و در بخش‌های دیگر به کارگیری می‌شوند.
وی واگذاری اتوبوس به بخش خصوصی را به عنوان مثال ذکر کرد و افزود: با واگذاری ۳۰۰ دستگاه اتوبوس به بخش خصوصی به دلیل بهره وری بیشتر این اتوبوس‌ها نسبت به بخش دولتی، مانند این است که ۳۹۶ دستگاه اتوبوس فعال شده‌اند.
شهردار اهواز گفت: گر چه از زمان حضورم در شهرداری اهواز افزایش پرسنل نداشتیم اما به این معنی نیست که در آینده نیز استخدام نخواهیم داشت؛ بلکه پس از ایجاد تعادل در نیروی انسانی و کاهش نیروهای مازاد نیروهای کار‌شناس به کارگیری می‌شوند.
وی افزود: در حال حاضر نسبت نیروی کار‌شناس به نیروی خدماتی و غیرکار‌شناس در شهرداری اهواز ۱۲ درصد است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول