اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار بهشهر:

مازندران یکی از ۵ استان حادثه‌خیز کشور است

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار بهشهر گفت: مازندران جزو پنج استان حادثه‌خیز کشور محسوب می‌شود.

مازندران یکی از ۵ استان حادثه‌خیز کشور است
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر مازندران، در نخستین روز از هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی و با حضور آیت الله جباری نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، اسدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران، جمعی از مسئولان شهرستان بهشهر، مانور زلزله و روش‌های امداد و نجات در این شهرستان برگزار شد.
محمدتقی نورزاد معاون فرماندار بهشهر نیز در سخنان کوتاهی با تقدیر از تلاش خادمان مردم در جمعیت هلال احمر گفت: مازندران جزو پنج استان حادثه‌خیزی کشور محسوب می‌شود بنابراین ارتقای آمادگی برای کاهش خسارات وارده از مهم‌ترین تدابیری است که همواره باید در دستور کار دستگاه‌های اجرایی این استان قرار گیرد.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در این مانور گفت: کارکنان هلال احمر فرشتگان نجاتی هستند که در خطرناک‌ترین لحظات با به خطرانداختن جان خود به نجات هم‌نوعانشان می‌پردازند.
آیت الله سید صابر جباری اظهار داشت: حوادث غیرمترقبه قابل پیش‌بینی و پیشگیری نیستند اما می‌توان با برنامه‌ریزی و ارائه آموزش‌های امدادی میزان خسارات این بخش را کاهش داد.
وی با بیان اینکه هلال احمری‌ها از زمره خدمتگزارانی هستند که خدمات خود را بدون هرگونه توقع به هم‌نوعان ارائه می‌دهند، تصریح کرد: چون عمل این افراد خالص است اجر و پاداش عبادت را دارد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران نیز در سخنانی با تشریح برنامه‌های متنوع جمعیت هلال احمر در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی گفت: محور همه برنامه‌های این هفته آموزش و ارتقای آگاهی‌های امدادی شهروندان جامعه است.
عباد اسدی با اشاره به اینکه برای کاهش اثرات بلایای طبیعی در نخستین گام باید با اقدامات فرهنگی به تقویت زیرساخت‌های آموزشی جامعه پرداخت، اظهار داشت: برگزاری مانورهایی از این دست یکی از اقدامات مهم است.
وی هدف از برگزاری این مانورها را تقویت تعامل و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی در مدیریت بحران دانست و گفت: اینگونه تمرین‌ها به مقابله با بحران در شرایط واقعی کمک می‌کند.
در پایان این مراسم مانور زلزله با مشارکت سازمان‌های آتش نشانی، اورژانس 115، نیروی انتظامی، ‌پلیس راه، ادارات گاز و برق برگزار شد و نیروهای عمل‌کننده ماموریت‌های خود را براساس سناریوی طراحی شده اجرا کردند.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول