اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری خبر داد:

تدارک 74 برنامه برای هفته کاهش بلایای طبیعی

خبرگزاری فارس: معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری از اجرای افزون بر 74 برنامه امداد و نجات همزمان با هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی در این استان خبر داد.

تدارک 74 برنامه برای هفته کاهش بلایای طبیعی
برومند جهانگیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: هر ساله همزمان با هفته بلایای طبیعی برنامه‌های بسیار متنوعی از سوی جمعیت هلال احمر این استان با هدف ارتقای آگاهی‌های عمومی درباره چگونگی مقابله و کاهش اثرات بلایای طبیعی اجرا می‎شود.
وی شعار هفته کاهش بلایای طبیعی در سال‌جاری را جامعه ایمن، آرامش عمومی عنوان کرد و گفت: پیشگیری از وقوع حوادث و بلایای طبیعی بدون آموزش و برنامه‌ریزی امکان‌پذیر نیست، اما با فراگیری آموزش‌‎ها و امداد و نجات می‎توان از میزان خسارت‌های ناشی از وقوع بلایای طبیعی در جامعه کاست.
برومند با اشاره به برنامه‌های تدوین شده در هفته کاهش بلایای طبیعی در این استان، گفت: برگزاری مانور خروج اضطراری در مدارس، ادارات و دانشگاه‌های مرکز استان و شهرستان، اجرای رژه موتوری کارگروه امداد و نجات، برپایی نمایشگاه توانمندی‌های جمعیت در مصلی‌های نماز جمعه شهرستان‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های تدوین شده در این هفته است.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری برگزاری مانور لحظه‌ای ساعت صفر امداد و نجات در کوهستان را از دیگر برنامه‌های این جمعیت عنوان کرد و گفت: حضور امدادگران در مراسم عبادی- سیاسی نماز جمعه و بازدید از خانواده معظم شهدا، غبارروبی از گلستان شهدا از دیگر برنامه‌های اجرایی هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی در این استان است.
وی ادامه داد: اعلام فراخوان اعضا و عموم مردم برای اهدای خون، برگزاری مسابقات دوچرخه سواری، برگزاری مانور امداد و نجات در مهدهای کودک سراسر استان از دیگر این برنامه‌ها محسوب می‎شود.
برومند شعار هر خانواده یک امدادگر را استراتژی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی در مقابله با اثرات بلایا، حوادث و کاهش خسارات عنوان کرد و گفت: برگزاری مانورهای امداد و نجات در شهرستان‌های اردل، بروجن، شهرکرد، فارسان، کوهرنگ، کیار، لردگان و برگزاری مانور خروج اضطراری از دیگر برنامه‌های تدوین شده در این هفته است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول