اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بهار تأکید کرد:

اطلاع‌رسانی در ارتباط با مقابله با بلایای طبیعی

خبرگزاری فارس: فرماندار بهار بر لزوم اطلاع‌رسانی در ارتباط با مقابله با بلایای طبیعی تأکید کرد.

اطلاع‌رسانی در ارتباط با مقابله با بلایای طبیعی
به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، نصرت‌الله گلکارزاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اجرای برنامه‌های صحیح در هفته بلایای طبیعی اهمیت بسزایی در آمادگی مردم برای مقابله با این رخداد دارد.
وی بر لزوم آموزش همه اقشار جامعه تأکید کرد و افزود: آموزش برای مقابله با بلایای طبیعی، آشنایی، هشدار و رویارویی با خطرات آن امری ضروری به شمار می‌رود و بهترین و اصولی‌ترین روش برای کاهش اثرات رخدادهای طبیعی است.
فرماندار شهرستان بهار بیان کرد: برای مقابله با بلایای طبیعی علاوه بر آموزش، مقاوم‌سازی ساختمان‌ها نیز باید در دستور کار باشد.
وی تصریح کرد: در همین راستا اطلاع‌رسانی در سطح شهرستان، مانورهای زلزله و آتش‌سوزی در سطح آموزشگاه‌های شهرستان، مانور تصادف فرضی تانکر سوخت با خودروهای عبوری و امداد و نجات مجروحان و مانور آتش‌سوزی و اطفای حریق در جایگاه‌های سوخت اجرا می‌شود.
گلکارزاده ادامه داد: انجام مسابقات فرهنگی، هنری با موضوعات کاهش اثرات بلایای طبیعی، برگزاری دوره آموزش خودامدادی و کمک‌های اولیه توسط هلال احمر در سطح مدارس، توزیع نشریات و بروشورهای آموزشی در بین روستاییان، رژه خودرویی تیم‌های تخصصی در شهر لاله‌جین، اجرای نمایشنامه آموزش خود امدادی در سطح مدارس، اجرای برنامه اطفای حریق و رژه خودروی آتش‌نشانی در سطح مدارس، نواختن زنگ ایمنی در سطح آموزشگاه‌ها و آموزش خودامدادی گردان‌های عاشورا و الزهرا از دیگر برنامه‌هایی است که در هفته کاهش آثار بلایای طبیعی در شهرستان بهار اجرا می‌شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: شرکت‌های بیمه باید فرهنگ استفاده مردم از بیمه به عنوان جبران خسارت احتمالی را بالا ببرند و در این مورد اطلاع‌رسانی کنند.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول