اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دستور معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد به دستگاه‌های امدادرسان؛

حبیبی: آموزش‌های کاهش اثرات بلایای طبیعی بیشتر شود

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از دستگاه‌های امدادرسان از جمله هلال‌احمر، ستاد حوادث و همچنین نظام مهندسی خواست تا برای کاهش اثرات بلایای طبیعی در این استان آموزش‌های خود را بیشتر کنند.

حبیبی: آموزش‌های کاهش اثرات بلایای طبیعی بیشتر شود
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، منوچهر حبیبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در حاشیه نشست ستاد بحران این استان اظهار داشت: ستاد مدیریت بحران و کمیته‌های آن فعالیت‌های خود را در جهت کاهش اثرات بلایای طبیعی بیشتر کنند و آمادگی کامل برای احتمال هرگونه سوانح طبیعی را در هر زمان و نقطه‌ای از استان و یا خارج از استان داشته باشند. 
حبیبی به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی در کمیته‌های ستاد مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: کمیته‌ها باید طرح و برنامه برای پیشگیری از کاهش خطرات و خسارات، افزایش ایمنی و پاسخگویی به نیازها ارائه دهند و همیشه این آمادگی را برای هر گونه خدمات‌دهی در خصوص احتمال حوادث و سوانح طبیعی و غیر طبیعی داشته باشند.
وی بیان داشت: مدیریت بحران باید تدابیر استراتژیک و فرآیند هر بحران و حادثه طبیعی و غیر طبیعی و پیش‌بینی نشده را بتواند تجزیه و تحلیل کند و همچنین برای رفع شرایط خاص و بحرانی و تبدیل آن به شرایط عادی به لحاظ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری از آمادگی کامل برخوردار باشد.
به گفته حبیبی مدیریت بحران باید به لحاظ ابزار، امکانات و برنامه‌ریزی طبق شرایط روز عمل نماید و از چندگانگی تصمیم‌گیری، موازی‌کاری و حالت سنتی دوری کند. 
وی به آمادگی و تدبیر منطقی و درست در سرعت عمل برای بروز هر گونه حوادث احتمالی تاکید کرد و افزود: باید زمینه برای آموزش‌های لازم توسط دستگاه‌های متولی از جمله هلال‌احمر، ستاد حوادث، نظام مهندسی از دبستان تا دانشگاه و حتی برای عموم مردم فراهم شود.    
این مسئول به شناسایی و شناسنامه دار کردن نقاط حادثه خیز و بحران‌ساز استان برای آسان و سریع خدمات‌دهی کردن در هنگامه هرگونه احتمال حوادث و سوانح طبیعی و غیر طبیعی تاکید کرد و متذکر شد: تقویت بیشتر پایگاه‌های امداد و نجات و پایگاه‌های اورژانس هم باید در دستور کار متولیان و ستاد بحران قرار داشته باشد.
حبیبی اذعان داشت: هم اکنون 28پایگاه اورژانس که 21مورد آنها جاده‌ای است در سطح این استان خدمات‌دهی می‌کنند و هفت پایگاه جدید در مناطق مختلف استان در حال راه‌اندازی است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول