اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل حوادث غیرمترقبه خراسان جنوبی تأکید کرد:

خراسان جنوبی از مناطق حادثه‌خیز در بلایای طبیعی

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر بازسازی و حواث غیر مترقبه خراسان جنوبی گفت: این استان در بحث بلایای طبیعی جزو مناطق حادثه‌خیز کشور است.

خراسان جنوبی از مناطق حادثه‌خیز در بلایای طبیعی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی آخوندی صبح امروز در جمع مسئولان خراسان جنوبی اظهار داشت: این استان هفتمین استان پهناور از بعد مسافت است.
وی خراسان جنوبی را جزو مناطق حادثه‌خیز و پر خطر در بحث بلایای طبیعی خواند و گفت: در جهان 43 نوع بلایای طبیعی شناخته شده وجود دارد و در ایران 34 نوع از این بلایا را شاهد بوده‌ایم.
مدیرکل دفتر بازسازی و حوادث غیر مترقبه خراسان جنوبی افزود: در استان خراسان جنوبی 20 نوع حادثه مهم داریم که مهم‌ترین آن خشکسالی، زلزله، سیل، طوفان، گرد و غبار (ریزگردها)، بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، رعد و برق، سرما زدگی و آفات نباتی است.
وی تصریح کرد: دو سوم استان در منطقه زلزله‌خیزی با خطر بالا و بسیار بالا قرار دارد و تنها بخشی از غرب استان جزو مناطقی با خطر متوسط و کم است.
مدیرکل دفتر بازسازی و حوادث غیر مترقبه خراسان جنوبی گفت: حلقه‌ای از گسل‌ها در استان وجود دارد و زمانی که یک گسل فعال می‌شود احتمال اینکه سایر گسل‌ها نیز فعال شوند وجود دارد.
آخوندی افزود: خراسان جنوبی جزو 10 استان حادثه‌خیز کشور است که در یک سال 600 زلزله در استان به ثبت رسیده است و در تابستان امسال نیز 36 زلزله بین 2 تا 4.5 ریشتر ثبت شد. 
 مدیرکل دفتر بازسازی و حوادث غیر مترقبه خراسان جنوبی ادامه داد: در صورتی که نحوه پناهگیری صحیح در زمان زلزله و تخلیه اضطراری را آموزش دهیم 70 درصد خسارات ناشی از زلزله‌های متوسط بین 5 تا 6.5 ریشتر کاهش‌می یابد.
آخوندی در مورد نحوه توزیع اعتبارات مدیریت بحران در کشور گفت: اعتبارات معمولاً بر اساس شاخص وسعت استان‌ها و جمعیت آنها توزیع می‌شود که همیشه اعتبار استان خوب دیده شده است و جزو 10 استان اول اعتباری در کشور بوده‌ایم.
وی اعتبارات امسال را سه برابر اعتبارات استان نسبت به سهم آن دانست و افزود: استان خراسان جنوبی نیروی انسانی قوی و دلسوزی دارد.
مدیرکل دفتر بازسازی و حوادث غیر مترقبه خراسان جنوبی دهیاران را مدیران بحران روستاها خواند و افزود: بیمه هر واحد مسکونی روستایی 5 هزار تومان است که دهیاران می‌توانند در راستای بیمه کردن واحدهای مسکونی روستا به صورت گروهی اقدام کنند.
وی همچنین از مردم خواست منازل خود را در نقاط مطمئن و مقاوم بسازند و بحث مهندسی را جدی بگیرند.
آخوندی از مطرح شدن لایحه بیمه جامع همگانی در مجلس خبر داد و گفت: در صورت تصویب این لایحه بیمه کردن در برخی موارد اجباری می‌شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول