اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بازرسی استان قزوین:

عامل اختلاس 3 هزار میلیاردی 3 شرکت در قزوین دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بازرسی استان قزوین گفت: عامل اختلاس 3 هزار میلیاردی 3 شرکت به نام‌های "ستارگان امیر منصور، امیر منصور ایرانیان و تجارت گستر " در قزوین دارد.

عامل اختلاس 3 هزار میلیاردی 3 شرکت در قزوین دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمد حسین یزدان‌پناه ظهر امروز در نشست خبری بیان کرد: امر نظارت و بازرسی در همه نظام‌ها و سیستم‌ها پذیرفته شده است وقتی در یک سیستم و جامعه‌ای برنامه‌ریزی انجام شود ولی نظارتی در کار نباشد خروجی دستگاه مناسب نخواهد بود و زمانی یک دستگاه خروجی مناسب دارد که در کنار برنامه‌ریزی و سازماندهی، امر نظارت جزو لاینفک برنامه‌های آن سازمان و تشکیلات باشد.
وی ادامه داد: این نظارت به دو صورت درون سازمانی و برون سازمانی است که در نظارت درون سازمانی  مدیر دستگاه باید نظارت لازم بر عملکرد زیرمجموعه خود داشته باشد و علاوه بر مدیر پتانسیل‌های نظارتی وجود دارد که حراست‌ها، دفاتر بازرسی و دفتر ارزیابی و عملکرد بحث نظارت درون سازمانی را بر عهده دارند.
مدیرکل بازرسی استان قزوین اضافه کرد: در بخش برون سازمانی، دستگاه‌هایی از بیرون وارد دستگاه شده و نظارت می‌کنند که یکی از دستگاه‌هایی که این وظیفه را به صورت جدی بر عهده دارد، سازمان بازرسی کل کشور به عنوان ارگان عالیه نظارتی نظام است.
وی عنوان کرد: نظارت می‌تواند قبل، حین و بعد از اقدام در دستگاه‌ها صورت گیرد و آنچه می‌تواند جهت‌گیری مناسبی را فراهم کند تا نظارت به معنای واقعی انجام شود نظارت به‌هنگام است و در مبادی ورود فساد اعم از فساد اداری، مالی و مدیریتی استقرار داشته باشیم و اگر این استقرار صورت نگیرد ما باید روی حوادث ناشی از تخلفات مالی، مدیریتی و اداری خیمه زنیم و این یک اشتباه فاحش در فضای مدیریت استراتژیک است.
یزدان پناه با اشاره به اختلاس 3 هزار میلیاردی در کشور خاطرنشان کرد: در همه دنیا از این اتفاقات می‌افتد و در جامعه ما، کمِ آن نیز زیاد است و باید با حساسیت مباحث پیگیری شود، البته اتفاقی ناگوار بود و در حال حاضر اراده جدی نسبت به این پرونده وجود دارد که با ناظر عالی که برای این پرونده گرفته شده ان‌شاالله ذهنیت‌هایی که بعد از این حادثه به وجود آمده تبدیل به امیدواری خواهد شد.
وی تصریح کرد: بی‌اعتمادی که در جامعه ایجاد شده هزینه‌های سنگینی را به دنبال خواهد داشت؛ ما در جلب اعتماد عمومی باید بسیار هزینه کنیم و اگر در مقابل، به این اعتماد نیز خدشه‌ای وارد شود باید هزینه‌های سنگینی را بپردازیم البته بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی برای هر نظام اعتماد عمومی است و اگر این سرمایه لطمه ببیند، آثار ناخوشایند خود را در جامعه باقی می‌گذارد.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول