اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حسینی‌بوشهری:

روحانیت بحث اختلاس را با جدیت پیگیری کند

خبرگزاری فارس: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اختلاس اخیر در سیستم بانکی کشور گفت: روحانیت باید این بحث را تا حصول نتیجه با جدیت دنبال کند.

روحانیت بحث اختلاس را با جدیت پیگیری کند
آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری در حاشیه پنجمین اجلاسیه جامعه مدرسین قم با علما و فضلای استان‌های یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: ما نمی‌پذیریم که در جامعه اسلامی چنین مسائلی مطرح شود زیرا اختلاس و فساد مالی در شأن جامعه اسلامی نیست و روحانیت باید به عنوان احیاگر دین خدا، این مسئله را تا حصول نتیجه با جدیت دنبال کند.
وی تاکید کرد: نظارت‌ها باید قوی‌تر شود تا از بروز چنین مسائلی در جامعه اسلامی جلوگیری شود.
حسینی‌بوشهری خاطرنشان کرد: روحانیت معتقد است اگر جامعه‌ای از معنویت فاصله گرفت و اهمیت امور معنوی جای خود را به امور دنیوی داد، آنگاه است که شاهد مسائلی همچون اختلاس خواهیم شد.
وی یادآور شد: آنچه امروز باید در جامعه ما حاکم شود، خداترسی و معنویت است.
حسینی‌بوشهری عنوان کرد: مخاطب تقوا فقط روحانیت و عده خاصی از مردم نیستند بلکه مخاطب تقوا، همه طیف‌های جامعه هستند و تقوا باید در جامعه اسلامی حاکم شود تا هر کس ناظر واقعی اعمال خود باشد.
وی افزود: این اختلاس و سایر فسادهای مالی که در سیستم بانکی کشور وجود دارد، نگرانی و دغدغه همه جامعه روحانیت است اما راهکار آن است که جامعه باید به گونه‌ای هدایت شود که دیگر اختلاس در جامعه به وجود نیاید و دامن تقوای جامعه به فساد مالی و امور دنیوی آلوده نشود.
حسینی‌بوشهری خاطرنشان کرد: پیگیری شناسایی و مجازات عوامل این اختلاس جای هیچ‌گونه نگرانی ندارد زیرا دستگاه قضایی قاطع و محکم با این پرونده برخورد می‌کند.
وی تصریح کرد: زمانی جای نگرانی است که دستگاه قضایی قاطعیت نداشته باشد و در امور اغماض کند.
انتهای پیام/ک20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول