اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام رئیسی در گفت‌وگو با خبرنگاران عنوان کرد:

اراده قاطع دستگاه قضا با مفسدین اقتصادی پرونده اختلاس

خبرگزاری فارس: معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اینکه حساسیت مردم نسبت به پرونده اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی کاملا به جا است، گفت: اراده بسیار جدی و قاطعی در قوه قضاییه وجود دارد که با مفسدین اقتصادی در هر جایگاهی برخورد شود و در این مورد هم برخورد عبرت آموزی خواهد شد.

اراده قاطع دستگاه قضا با مفسدین اقتصادی پرونده اختلاس
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در مراسم تحلیف کارآموزان قضایی روحانی که بعد از ظهر امروز در سالن همایش‌های مرکز آموزش قضات روحانی برگزار شد، با اشاره به روند پیگیری پرونده اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی اظهار داشت: این پرونده با جدیت در قوه قضاییه در حال رسیدگی بوده و هم‌اکنون در مراحل مقدماتی و بازپرسی است.
وی اضافه کرد: اطلاع‌رسانی نسبت به این پرونده نیز قرار است که توسط دادستان کل کشور که سخنگوی قوه قضائیه است به صورت منظم انجام شده و مردم در جریان کار این پرونده قرار گیرند.
معاون اول قوه قضائیه اضافه کرد: حساسیت مردم نسبت به این موضوع کاملا به جا است و حق مردم است که از سرنوشت این پرونده مطلع شوند.
وی تاکید کرد: اراده بسیار جدی و قاطعی در قوه قضاییه وجود دارد که با مفسدین اقتصادی در هر جایگاهی برخورد شود و در این مورد هم برخورد عبرت آموزی خواهد شد.
رئیسی بیان داشت: نکته مهم این است که نمونه این پرونده‌ها باید برای مسئولان که در نظام پولی و بانکی کشور تلاش می‌کنند به عنوان یک موضوع مهم مورد آسیب‌شناسی قرار گرفته و منافذی که موجب می‌شود این سوء استفاده‌های عظیم صورت گرفته شناسایی شده و کاملا از بین برود.
وی تاکید کرد: دست‌اندرکاران بانک‌ها، شورای پول و اعتبار و دولت باید این مسئله را به عنوان اقدامی اولویت‌دار مدنظر قرار داده و پس از آسیب‌شناسی زمینه‌های هرگونه سوء استفاده از بین برود.
معاون اول قوه قضائیه تاکید کرد: ممکن است که فرد فاسد و متخلف پیدا شد ولی او نباید زمینه پیدا کند که با اعمال نفوذ و بهره‌گیری از بسترهای نامناسبت و منافذ به سوء استفاده عظیم اقدام کند.
وی گفت: توصیه اکید من به دست‌اندرکاران نظام پولی و بانکی کشور این است که شاید در این زمینه یک روز غفلت کردن دیر باشد و زمینه بروز برخی مفاسد ایجاد شود، باید به صورت دقیق و سریع نسبت به آسیب شناسی و آسیب زدایی اقدام شده تا راه برای کارآفرینان سرمایه‌گذاران گشوده شود.
رئیسی تصریح کرد: ما با کارآفرینی و تحول اقتصادی موافق هستیم ولی لازمه تحول اقتصادی برخورد جدی با مفاسد اقتصادی است، مگر ممکن است که در یک کشور امنیت اقتصادی برقرار بشود ولی با مفاسد اقتصادی برخورد نشود.
وی گفت: لزوم امنیت اقتصادی برخورد جانانه با مفاسد و مفسدان اقتصادی خواهد بود و مردم در جریان پیشرفت گام به گام موضوع قرار می‌گیرند.
معاون اول قوه قضائیه بیان داشت: آقای محسنی در آخرین گزارش اعلام کردند که در رده مدیران عالی بانک‌ها نسبت به این پرونده باید پاسخگو باشند و اینگونه نیست که فقط مسئولان یک شعبه یا استان پاسخگو باشند.
انتهای پیام/‌ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول