اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله محمدعلی موحدی:

اختلاس 3 هزار میلیاردی زلزله اقتصادی بود

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اختلاس 3 هزار میلیاردی زلزله اقتصادی بود.

اختلاس 3 هزار میلیاردی زلزله اقتصادی بود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی صبح امروز در مرقد امامزاده سیدعبدالعزیز واقع در روستای دهسرخ با مطرح کردن این سئوال که این همه ظلم و ستم در فضای اسلام، قرآن و جامعه مسلمان و نمازخوان به چه دلیلی رخ داده است، افزود: تنها عاملی که سبب رخ دادن این همه ظلم و ستم بر اهل بیت پیامبر(ص) از علی‌بن‌ابیطالب(ع) تا امام حسن عسگری(ع) شد، عامل نفاق و منافق بود.
موحدی کرمانی ادامه داد: مسئله نفاق و منافق مسئله بسیار مهمی است که قرآن مجید برای مومنین مطرح کرده است و درباره منافقان می‌فرماید که دشمنان واقعی منافقان هستند و خداوند در پست‌ترین درکات جهنم آنان را قرار خواهد داد.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خطر منافقین برای اسلام و ملت مسلمین از همه خطرات بیشتر است، تصریح کرد: اگر تاریخ را مطالعه کنید به خوبی نقش اصلی نفاق را در گمراهی و ضلالت مردم را می‌بیند و اگر علی (ع) خانه نشین شد، فاطمه(س) آسیب دید و مسلم بن عقیل ناجوانمردانه به شهادت رسید، همگی به واسطه وجود افراد منافق بود.
وی ادامه داد: اما در بین معصومین (ع)، وجود مبارک ثامن‌الحجج(ع) بیشتر از دیگران گرفتار نفاق شدند و هیچ‌ خلیفه‌ای به اندازه مامون منافق نبود و مامون با کشاندن حضرت به خراسان به دنبال این بود که یک مهره خوب معنوی و علمی در خلافتش جای بگیرد و این مهره بتواند پایه‌های حکومت مامون را قوی کند زیرا حکومت وی از داشتن یک پایه قوی خالی بود.
موحدی کرمانی ادامه داد: مامون امام را دعوت کرد تا بتواند پاسخگوی شبهات دوران خود باشد و پایه‌های حکومت خود را تقویت کند و همچنین خود را در نظر مردم فردی مومن و متدین و ارادتمند به اهل‌بیت (ع) نشان دهد.
عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه در زمان حال نیز کشور و جامعه اسلامی از خطر نفاق و منافق در امان نیست، خاطرنشان کرد: در دو جریان هفتم تیرماه و هشتم شهریورماه دو اتفاق رخ داد، در هفتم تیرماه 72 نفر از یاران امام راحل در یک شب زیر آوار رفته و به شهادت رسیدند و دلیل این جریان یک عنصر منافق به نام کلاهی بود و در هشتم شهریور‌ماه نیز شهید رجایی و شهید باهنر توسط فردی به نام کشمیری در ساختمان نخست وزیری به شهادت رسیدند، کشمیری و کلاهی همان منافقینی بودند که در ظاهر یار انقلاب و امام و این ملت و در قلب، دشمن این ملت بودند.
وی با اشاره به اختلاس 3 هزار میلیاردی در کشور گفت: غارت 3 هزار میلیاردی در این کشور اتفاق افتاد و این اتفاق یک زلزله در یک کشور اسلامی است و دلیل آن هم نفاق بود.
موحدی کرمانی با بیان اینکه مسئولان انتخابی باید مورد سنجش و آزمایش قرار بگیرند، ادامه داد: اگر در کشور ما مسئولانی که در راس قرار می‌گیرند شناسایی و مورد آزمایش قرار بگیرند و گول ظاهر و تسبیح و ... خورده نشود این اتفاقات به راحتی رخ نخواهد داد.
وی افزود: اگر مسئولانی پاک و کاردان در راس این کار قرار می‌گرفت و بازرسانی نیز در این بانک‌ها قرار می‌گرفتند تا این سوابق را مورد بررسی قرار دهند این زلزله رخ نمی‌داد.
موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: این مسائل به دلیل غفلت‌های ما از اسلام است و این کشور که یک کشور اسلامی است نباید دچار چنین غفلت‌ها، بی‌احتیاطی‌ها و دقت نکردن‌های بی‌نهایت شود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول